Sayfalar

30 Ağustos 2012 Perşembe

ETS ile Yunan Adaları Turu

Her guzel sey gibi tatil de bitti, gercek hayata baliklama daldim, insanin adaptasyon surecine hayranim, bir anda kum, gunes, deniz derken; eyvah sabah 6 ise yetismem lazim durumuna bir gunde bunyem nasil alisti veya nasil alismak zorunda kaldi anlayamadim, tabi hala tatildey-MİŞ gibi yapmaya devam ediyorum, burnumda nivea gunes kremi ile dolaniyorum evde.

Yunan adalari ile tek tek yazi hazirlayacak olsam da oncelikle ETS hakkinda yazmak istedim, cunku geziye gitmeden once biraz arastirma yapmistim ama yine de aklimizda soru isaretleri ile tura katilmistik. Esimle ben pek tur insani degiliz, bireysel gezmeyi daha cok severiz ama gemi seyahatinde durum biraz daha farkli...


Simdi ilk gunden baslayacak olursak, gemiye binmeden onceki islemler icin saat 13:30'da Izmir'deki limanda olmamiz istenmisti. Biz de sira olacagini bildigimiz icin saat 14:00 gibi gittik. Acikcasi kuyrukta beklemek yerine serin bir yerde oturup beklemeyi tercih ettik. ETS limanda cadirlari kurmustu, valizlerimizi aldilar. Bekleyen kisiler icin kuru pasta ve meyve sularinin oldugu bir masa hazirlamislardi. Sirayla herkesin bilgilerini kontrol ettikten sonra gemiye aldilar. Geminin limandan ayrilisi saat 18:00'i buldu. Gemide pasaportlarimizi teslim ettik ve bize bir gemi karti verdiler. Pasaportlarimizi gezinin bitimine kadar bir daha gormedik, bize verilen kartlar bir nevi pasaport islemi gordu, her yerde bu kartlari kullandik.

Biz nasil olsa denizin ustunde olacagiz, tatilde odaya da kapanmayacak oldugumuza gore diye dusunerek, ic kabin satin almistik. Tabi fiyatin uygun olmasi da bu kararimizi kolaylastirdi:) Iki kisi 1750 TL civari odedik. Bu fiyata gemide konaklama, tam pansiyon yemekler dahil. Gemide gunluk kisi basi 7 Euro bahsis aliniyor, gezi sonunda hesabi kapatirken oduyorsunuz. Calisan kisileri gordukce bu parayi fazlasiyla hak ediyorlar diye dusunduk. Odamiz hakkinda fikir sahibi olabilmeniz icin fotografini da paylasmak istiyorum. Iki ayri yatak var, bir tane dolap var. Odanin icindeki banyo da yeterli buyuklukte, bizim beklentimizi karsiladi. Gemideyken deniz manzarali bir odayi da gorunce, esasinda deniz manzarali da alabilirmisiz diye dusunduk. Denizi gorerek de uyanmak guzel olabilir.
Yemekler asagidaki yemek salonunda acik bufe olarak veriliyor. Yemeklerdeki sicak icecekler ucretsiz, sarap, bira icmek isterseniz de fiyatlari bence pahali degil, disarida herhangi bir kafede/barda ictiklerimiz gibi. Bir bira yanlis hatirlamiyorsam 2.75 euro idi. Acikcasi biz yemek yerken, bazi kisilerin memnun olmadigini da duyduk ama ne kadar ekmek o kadar kofte hesabi cok da beklentinin yuksek olmamasi gerektigi kanaatindeyim. Mesela aksam yemeklerinde salata bufesi, corba, et yemekleri, pilav, balik, tatli ve meyve bufesi oluyordu.
Aksam yemekleri iki oturumda yapiliyor. Ilk oturum 19:30'da basliyor, gemiye binmeden bir kac gun once bu kararinizi bildirmeniz gerekiyor. 19:30'daki oturumu tercih etmenizi oneririm. Cunku Mikanos turunda 20:00 civari limanda oluyorsunuz. Adaya gezecek cok daha fazla zaman kaliyor.  Gemide bir de alacart restoran var, kisi basi 10 euro civari, biz gitmedik. Yemek salonunda yeterince garson calisiyor, her masayla aninda ilgileniyorlar.
ETS'nin organizyonlarini da sevdim, saat 08:00'de botlar gelecek ve limana gidecegiz diyorlar ve o saatte botlar gelmis oluyor. Ayni sekilde Mikanos'da gemiden iner inmez adanin merkezine bizi goturecek otobusler hazir beklemekteydi. Yeterince otobus vardi. Herkes sirayla otobuslere binerek gitti.

Gemiye biner binmez, bilgilendirici bir sunum yaptilar, gemideki hayatdan ve yapilacak turlardan bahsettiler. ETS'nin begendigim bir yonu de bu turlara katilin gibi baski yapmamis olmalari. Yani su yollarla adayi gezebilirsiniz diye acikladilar, alternatifleri sundular, kisileri zorlamadilar. Bence tur almaya gerek yok, bireysel cok rahat gezilebilecek yerler.

Ayrica, gezinin sonunda pasaportlari dagitmaya 6. kattan basladilar, biz de 6. katta oldugumuz icin, gemiden hic vakit kaybetmeden ayrildik. Pasaportlari da herkesin oda numarasini soyleyerek tek tek teslim ettiler.

Acikcasi bu yazimla, ETS ile Yunan Adalari seyahatine katilmak isteyenler olabilir diye biraz bilgilendirmek istedim. Biz esimle memnun kaldik, tabi ki herkesin beklentisi, hizmet anlayisi farkli olabilir, ben memnun kaldim diye herkes memnun da kalmayabilir. Bana tavsiye eder misin diye soracak olursaniz, kesinlikle tavsiye ederim.

32 yorum:

  1. Bende bu turları çok merak ediyordum,ne güzel olmuş bu yazı :)

    YanıtlaSil
  2. heyyy beklediğim yazılar gelmeye başladıı:)tam bir bilgilendirme yazısı olmuş hakkaten her şeyi yazmışsın:)sizin bayramda gittiğiniz içinmi fiyatı fazla ki acaba biz iki kişi 950 tlye filan almıştık fırsat kabini die bişey vardı bu iç kabinleri indirimli yakalamıştık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yavas yavas yazmaya basliyorum nihayet:) Herhalde bayram oldugu icin o kadar pahali olmus, simdi 950 gorunce, bıraz fazla pahali olmus dedim:(

      Sil
  3. Biz bir de seneye gemi turu ile gitmek istiyorduk ancak etrafımda hiç giden arkadaşım yoktu, harika bir kaynak oldu bu post bana Lulu'cum :)) Adada rehbere gerek olmadığına katılıyorum, hem insan kendisi keşfederken daha çok keyif alıyor kanımca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim gecen seneki senin postlarin da sahaneydi, gemi turu keyifli bence, kalabaliga karismadan, geminin keyifli yerleri var, deniz manzarasina bakarak kitap okumak gercekten guzelmis

      Sil
  4. Lulu'cum gezinizin icinize sinmesine, hosunuza gitmesine cok sevindim. Ben hala gemi turu fikrine cok uzagim. Bakalim post'larinla bu dusunceye ne kadar yaklasacagim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim iki sene once ben baya karsiydim, sonra bir anda bu fikre sicak bakmaya basladim, yataga yatinca biraz hafif hafif salladigini hissediyorsun o kadar, diger turlu ayni ucak gibi, sarsinti pek hissedilmiyor

      Sil
  5. İşteee beklenenn yazılar geldii..:)Lulu'cum güzel resimler bekliyoruz, lütfen çok bekletme:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler, yavas yavas yazacagim insallah:)

      Sil
  6. Çok istiyoruz yunanistana gitmeyi, çok da merak ediyoruz, ama tur olmadan mı gitsek diye bir soru oluştu şimdi kafamda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gemi turu ile gitmek bence keyifli, ama diger ucak/otobus turlarina nedense toplu hareket etmek zorunda kaliriz diye pek sicak bakamiyorum. Yunanistan'a ben de ikinci kez gitmek isterim ama araba ile koylerin icinden gecerek. Eminim cok keyifli yerleri var kesfedilmeyi bekleyen...

      Sil
  7. Sevgili Lulu,
    Bu yazıların öyle güzel bir zamanda geldi ki :) Eylül sonunda ben de bu tura katılacağım. Benim için bir ön hazırlık oldu..
    Çok teşekkürler..

    Kıyafet konusunda biraz detay aktarabilir misin? Neler götürülmeli, neler unutulmamalı??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Data Cabla isine yarayacak olmasina cok sevindim. kiyafet konusunda soyle soyleyeyim, ben tatillerde rahat giyinmeyi severim, yani sort, askili t-shirt, ince elbiseler vs. Gemi kismina gelecek olursak ben oyle şıkıdık giyinmedim, aksam yemeklerinde de genellikle yazlik elbiseler giydim, genellikle insanlar da yaslarina gore spor-sik arasi giyinmislerdi. Bazi kizlar ilk gece ozellikle cok sik elbiseler topuklu ayakkabilar giymislerdi ama genellikle oyle olmadigi icin biraz fazla abarti olmus gibiydi. Bir de gemiye valizlerimizi verdigimiz esnada takim elbise verenleri gordum ama herhalde gemideki kiyafetleri gorunce takim elbise getiren kisiler de vazgectiler diye düsunuyorum. Simdi boyle dedim diye cok da salas giyinmemek lazim, cunku ben kalabalik eglencelerin, coluklu cocuklu gruplarin pek insani degilim, o yuzden gemideki etkinliklere katilmadim, istersen ne olur ne olmaz diye yaninda elbise bulundur. Benim unutulmamasi gerekenler listemde sunlar yer alir: gunes gozlugu, bikini, parmak arasi terlik, gunes kremi, elbise:) Olabildigince detayli yazmaya calistim, umarim isine yaramistir, simdiden iyi tatiller diliyorum:)

      Sil
  8. ne güzelmiş. heveslendim bende. vize aldınızmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vize almadik, bizim eskiden alinma Schengen vizemiz vardi, sadece 25 euro odedik gecici vize yerine gecen. Artik Yunan Adalari turlarinda vize kalktigi icin, seyahat acentasi eski schengeniniz veya gecerli schengeniniz var mi diye soruyor, yoksa ilave birkac evrak istiyorlar galiba. Yani vize kuyruklarinda vs beklemeye gerek kalmiyor.

      Sil
  9. Sorumun cevabını aldım bu yazında:)) keşke balkonlu kabinin zevkine varsaydınız...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir tur olmuş benimde hep yapmak istediğim bir gezi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gemi turlarina baslamak icin bence ideal bir rota yunan adalari hem alismak icin 3 gun iyi bir sure

      Sil
  11. ETS ile ilgili bilgiler için teşekkürler..bu tarz turlar için firmanın da önemli olduğunu düşünüyorum ve şuan direk yorumlara yönelmiş durumdayım tekrar teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek efendim:) Insallah faydasi olur, bu tarz organizasyonlarda tur sirketi baya onemli bence. internetten gitmeden olumlu yorumlar okumak beni de mutlu etmisti, gidince ben de memnun kaldim, bu yuzden yazdim:)

      Sil
  12. Balayı için nişanlımla gemi turuna katılmayı düşünüyoruz.Yazınız bizim için çok faydalı oldu :) Gece gemide eğlence yok muydu? Sizin katıldığınız program çok güzel ama biz daha farklı turlar arıyoruz. İnternette aşağıdaki siteyi bulduk. Norveç fiyordlarında promosyonları varmış. Daha önce giden varmı ? Önerilerinizi bizimle paylaşırsanız çok seviniriz.

    http://www.entas.com.tr/turlar-7-gemi-turlari

    YanıtlaSil
  13. Selamlar ,
    ''Aksam yemekleri iki oturumda yapiliyor. Ilk oturum 19:30'da basliyor, gemiye binmeden bir kac gun once bu kararinizi bildirmeniz gerekiyor.'' yazmışsınız , daha önce bu şekilde bir bilgilendirme okumadım bloglarda .. biraz daha ayrıntı verebilir misiniz , ETS 'yi arayıp ben bu saatte yemek almak istiyorum mu dememiz gerekecek ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      bizi o dönem arayıp tercihimizi sormuşlardı. Şimdilerde uygulama değişti mi bilmiyorum, acenta ile görüşüp sormanızda fayda var.

      Sil
  14. Selamlar ,

    ''Aksam yemekleri iki oturumda yapiliyor. Ilk oturum 19:30'da basliyor, gemiye binmeden bir kac gun once bu kararinizi bildirmeniz gerekiyor.'' demişsiniz , daha önce bloglarda bu tarz bir uyarı görmemiştim , ETS'yi arayıp ben bu saatte yemek istiyorum diye belitmemiz mi gerekiyor ? bilgini rica ederim . teşekkürler .

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel bir yazı olmuş. Ben de ETS'nin gemi turuna 2014 Haziran ayında katılmış biri olarak, bebekle gemi seyahati konusunda izlenimleri yazdım. Dilerseniz aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz;

    http://www.normalisgood.net/ets-aegean-paradise-cruise-ile-yunan-adalari-turu-hem-de-bebekli/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, bebekle gemi seyahatine karar vermek de zor iş, çok iyi yapmışsınız

      Sil
  16. Acaba gün içerisinde gemiye girme şansımız olur mu?(öğle yemeği için,dinlenmek için v.s)

    YanıtlaSil
  17. Balayımız için satın aldığımız 6 eylül tarihli ets yunan adaları turunu , tura iki hafta kala iptal ettiler. Gemi seyahatine katılacakalara tavsiyem lütfen daha profesyonel bir şirketten satın alın. Sakın ets tura güvenmeyin. Turun iptal olduğunu aramasaydık öğrenemeyecektik. Süprizlerle karşılaşmamak için daha güvenli firmalardan satın alın

    YanıtlaSil
  18. Balayımız için satın aldığımız ets yunan adaları turunu , tura iki hafta kala iptal ettiler. Gemi seyahatine katılacakalara tavsiyem lütfen daha profesyonel bir şirketten satın alın. Sakın ets tura güvenmeyin. Turun iptal olduğunu aramasaydık öğrenemeyecektik. Süprizlerle karşılaşmamak için daha güvenli firmalardan satın alın

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.