Sayfalar

3 Eylül 2012 Pazartesi

Romantizm Adasi: Santorini

Bu fotografi tekrar gorunce, hemen "bir tatli huzur almaya geldim" sarkisi geldi aklima. Su iki sandalye, onunde engin deniz, keyifli manzara oh ne ala! Dolce vita!

Santorini'yi hemen anlatmaya baslayayim, adada liman olmadigi icin, gemiler yanasamiyor. Gemi acikta beklerken, tender boat denilen botlarla adaya gelebiliyorsunuz. Asagidaki bot bizi adaya goturmek icin bekliyordu.


Bu botlardan indiginiz yerde, esasinda pek bir sey yok, Santorini diye her yerde gordugunuz fotograflar adanin esasinda tepesi denilebilecek olan bolgeye ait. Bu tepeye cikmanin uc yolu var:

1. Yurumek: Asla tavsiye etmem, mesafe fazla, hele yaz gunu bu kadar yokus cikmaya hic gerek yok. Hele adaya gunubirlik turla gelmisseniz, az olan zamaninizi burada harcamamalisiniz.

2. Katirlar: Adaya varir varmaz, sizi katirlarla yukari cikmaniz icin, Yunan esnafi cevreliyor. Bazi turistlerden katirlari tercih edenler vardi. Birincisi hic konforlu gozukmuyor, ikincisi yokus yukari oldugu icin neredeyse yurume hizinda cikmasi da zamandan tasarruf anlamina gelmiyor.
 
Donus yolunu yuruyerek inelim dedik, o ara katirlarin neredeyse hepsini yukarida toplamislardi. Ben de oh manzaranin tadini cikara cikara inerim diye dusunuyordum, nasil olsa yokus inmek de cikmaya gore hayli kolay....Kolay ammmmaaaa o yokusu nasil indim siz bana sorun:) Tam biz yokusu inmeye baslamisken; yukarida cok katir birikti diye, katirlari asagi yollamaya basladilar. Herhalde korkumdan  o yolu en hizli inenler arasinda yer almis olabilirim. Asagidaki fotografta esimi ne kadar geride birakip kostuysam artik, mini minicik gozuken sey benim:) Esimde hayvanlardan korkmadigi icin, sagolsun sanki National Geographic'de katir belgeseli cekiyor gibi katirlarin dibinden gitmekten ne anladi bilmem:)


3. Teleferik: Bence en mantikli secim, galiba kisi basi 7 Euro odedik Teleferikler 6 kisilik, cikarken manzarayi izleyebiliyorsunuz. Yalniz gemiye donmek icin belirli bir sure ayrildiysa, donuste teleferik icin, diger gemilerdeki kisilerin de sirada bekleyebilecegini unutmayin, onleminizi alin:)

Teleferikten iner inmez hediyelik esyalarin bolca satildigi  bir alana geliyorsunuz. Biz adayi yuruyerek kesfe ciktik, ama atv ve scooter kiralamak icin bolca secenek var. Biz motosiklet kiralamak istedik, ama motosiklet deyince onlar scooter anliyor, o yuzden hadi bakalim pamuk ayaklar marş marş dedik:) Atvnin fiyatini sordugumuzda 2 saati 25 euro civari dedi. Karsilastirma yapmak icin baska yerlere sormadik. Sadece fikir versin diye yaziyorum.

Adada plajin oldugunu duyunca,saatlik bir zaman diliminde ordaysaniz, bence aaa denize de girelim diye heveslenmeyin, cunku plajlar biraz uzak.  Ama atv/scooter kiraladiysaniz, siz bilirsiniz, karar sizin:)


Bu ada tam bir romantizm adasi. Balayi icin ideal, ama kac gun kalmak istersin diye soracak olursaniz, bana 2 gun yeter derim, burada yasamak istemem, cunku ada hissi beni pek sarmadi, yani yillardir Buyukada'da bir evimiz olsun isterim, simdi diyeceksiniz ki kiza bak Buyukada'da evim olsun ama Santorini'de yasamam diyor:) Garip belki ama bu adanin keyfine, zevkine bayilsam da, ben ulasabilirlik hissini seviyormusum onu anladim,yani Buyukada yine de bana sehrin icindeymis gibi geliyor, burasi ise sanki sadece balayi icin gidilir gibi. Galiba anlatamadim, ne bileyim iste oyle....

Yemekler ise Istanbul'daki orta ustu diye tabir edebilecegimiz yerler ile asagi yukari ayni. Biz bir kafede oturduk. Iki kisi karisik izgara ve 2 bira 28 Euro seklinde bir kampanya vardi. Biz de secimimizi karisik et yemeginden kullandik, etler cok iyi pismisti, soylemeden gecemeyecegim Yunanlilarin birasi cok guzel, ben resmen bayildim.
Bizim coban salatasinin uzerine, peynir koyunca oluyor size Yunan Salatasi:)


Balayina gideceklere ise, bu adayi oneririm, sahane romantik butik oteller var, havuzdayken ickini yudumlamaktan keyif alacagin yerler, mezeler, guzel muzikler....

Bu cafe sirinligi ile fazlasiyla insani cezbediyor.

Son öneri, gezmek keyifli hos ama hava çok sıcak olunca bunaltiyor. Yaninizdan gunes kremini, gunes gozlugunuzu ayirmayin ve sapkasiz cikmam deyin:) 

17 yorum:

  1. Merak ettim Yunanlıların birasını şimdi.:D

    YanıtlaSil
  2. Katır mı? Yokuş mu? 28 Euro mu? diyor size iyi tatiller diliyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katir kismini gecmek lazim, yokusu da teleferik ile halledersin:) Gidip gormek lazim bu tablo gibi yerleri

      Sil
  3. bizde yürüyerek inicektik planımız öleydi ama bi baktık son tender saatine çok az kalmış atladık yine teleferiğe.katırlarda güzel macera olurdu ama hayatımız boyunca unutmazdık:)oia tarafına gitmedinizmi ama siiiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gemi turlarinda en kritik nokta zamaninda denilen yerlerde olmak, biz hep aman kuyruk olur, yok insanlar beklemesinler vs dusuncesiyle her yere denilen saatten once gider bekleriz, bu durum da tabi gezilerimizin suresinden calar:( Zaman da olsa katir kismini denemek istemem ben: O yokusu o kadar hizli indim ki herhalde ben de hayatim boyunca o ani unutamam:) Oia tarafina gitmedik biz.

      Sil
  4. Son resim kartpostal tadında olmuş :) volkanik bir dağın sönmüş hali olarak santorini'nin set üstünde oluşu ve mavi beyaz kubbelerine aşık olmuştum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim canim. Asik olmamak imkansiz zaten mavi beyaz her yer ruya gibi.

      Sil
  5. Beyazz ve mavii mükemmel görünüyor herşey.:)

    YanıtlaSil
  6. çok güzel, romantizmin kokusu buralara kadar geldi :)

    YanıtlaSil
  7. çok haklısın, bizim çoban salatanın üstüne 1 dilim beyaz peynir koyup bunu dünyaya Greek Salad olarak tanıtmak ve başarılı olmak bizim açımızdan çok acı.

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar güzel otel ve cafeler var değilmi? Bayılmıştım bende:)) bu arada katırlardan bende tırsmıştım:))
    Gemi nasıldı canım memnun kaldınmı genel olarak?

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar güzel otel ve cafeler var değilmi? Bayılmıştım bende:)) bu arada katırlardan bende tırsmıştım:))
    Gemi nasıldı canım memnun kaldınmı genel olarak?

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.