Sayfalar

16 Eylül 2012 Pazar

Eski Foça

Yunan Adalari turumuz bitince once Eski Foça'ya uğradik. Eski Foça gurultuden uzak, keyfe duşkun insanlarin bir araya geldikleri bir yer gibi.

Gürültuden uzak bir yer, fazla kalabalik degil. Benim icin bunlar onemli ozellikler. Tabi son yillarda burasi da eskiye nazaran biraz daha kalabalik olsa da Turkiye'deki en bozulmamis yerler arasinda yerini alir. Bizim Seferihisar Siğacik'da rezervasyonumuz oldugu icin Eski Foca'da kalmadik ama kalacaklara Iyon Pansiyon'u oneririm. Eski Foca'da luks ariyorsaniz hayal kirikligina ugrarsiniz, ama sevimli bir tatil olsun diyorsaniz, evinizde gibi hissedeceginiz yer ariyorsaniz Iyon Pansiyon'u oneririm.

Ege'de olmanin en guzel yani guzel zeytinyagli yemekleri yiyebilmek. Biz de Carsi Lokantasi'nda yedik ve yemekleri gorunce gozumuz dondu. Hangisinden alacagima karar verirken cok zorlandim, her secimimde diger yemeklerde aklim kaliyordu. Tabi sadece zeytinyagli yok, et yemegi, kofte, eriste. Hayatimda bu kadar guzel eriste yemedim. Cok lezzetliydi.
Ve benim tabagim:)
 Zamanimiz olmadigi icin bu sefer Bonjour'da dibek kahvesi icemedik ama Foca'ya yolu dusecekler icin tavsiye ediyorum. Iki yani acik oldugu icin püfür püfür rüzgari hissedebileceginiz, ruzgarda denizin kokusunu icinize cekebileceginiz ve kahvenin her yudumunda keske hayat hep buradaki gibi keyifli olsa diyeceginiz bir yer. Ayrica calan muzikler de cabasi. O kadar zevkli ki. Mutlu olmak istiyorsaniz ugrayin.

Ve Foca'ya geldigimizde kesinlikle yapilmasi gerekenler listesinin basinda gelecek sey...Dondurma yemek! Oyle ki insanlar sadece dondurma yemek icin Izmir'den geliyorlarmis. Aksamlari burada dondurma yemek icin yarim saat sirada beklemeyi goze almalisiniz. O kadar guzel ki ne kadar beklerseniz bekleyin beklediginize degiyor. Dondurmayi Giritli Nazmi Usta yapiyor, herseyin gercek meyvesini kullaniyor, katki maddesi yok. Zaten yediginizde dedigimi anlayacaksiniz.

Kısacasi Eski Foça yasamak isteyecegim bir yer.

1. eski foça ne güzel değil mi? hele o dondurmacının sırasındaki evler :) sakızlı dondurmasını yedim ben de çok güzeldi :) parça çikolatalı dondurması çikolatalı değil yalnız, büyük hayal kırıklığına uğradım :) evet, garip ayrıntılar verdiğim bir yorum oldu gerçekten :) kısaca eski foça güzeldir :)

1. Hem de nasil! Evet oradaki tas evler muhtesem. parca dondurma hic yemedim, sakizlisi ise on numara gercekten. Eski Foca candir:)

2. eski foçaya ben de bayılırımm! hele dondurması.. orda yediğim damla sakızlı dondurma dünyanın en güzel dondurması galibaa ;)

1. Foca severler grubu uyesisin sen de:) Damla sakizlisi gercekten cok guzel, simdi yine canim cekti:)

3. sevgili Lulu,
    izmir'deydiniz demek! ne güzel.
    foça çok güzeldir. sessiz, sakin, yabancı turist- gece hayatı yoktur, hatta izmir dışından bile çok az kişi gelir.
    fakat denize girebilseydiniz keşke koylarda, su çok iyidir..

1. Evet limanda iner inmez Focaya gittik. Foca dedigin ozelliklerinin olmasi sebebi ile tam benlik:)Foca'ya neredeyse iki senede bir gidiyoruz, koylar bence de cok guzel, bazen koylara gitmeye usenirsek gunduz dondurmacinin orada, aksam ise kalenin orada denize giriyoruz, boylece gunesin batisini da guzel bir manzaradan izleyebiliyoruz:)

4. yemekler enfes, foça enfes. ege güzel ahh ahh

1. Kalbim Ege'de kaldi desem herhalde ruh halimi anlatabilirim

5. Eski Foça'yı öyle çok özledim ki :)) bir ara üst üste birkaç sene gittik, sakin kendi halinde havası, taş evleri ve berrak suyu ile cennet gibi gelmişti bana. Dondurmayı da unutmamak lazım, buradan bile nasıl göz kırpıyor o lezzet :))

1. Yasanasi bir yer, insan haliyle ozluyor. Biz de asagi yukari her yaz birkac gunlugune ugrariz. Gercekten cennet gibi.

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.