Sayfalar

16 Eylül 2012 Pazar

HSBC ve Musteri MEMNUNIYETSIZLIGI

Ogrenci iken bankalardan, musteri memnuniyetinden bihaber iken HSBC'den kredi karti almistim. Bir donem kullandim sonra Garanti Bankasi'dan memnun kalinca HSBC sadece cuzdanimdaki kartlardan herhangi biri oldu. Uzun yillardir kullanmiyordum. Gecen sene kart ekstrelerimi kontrol ederken, kredi kart aidatini gordum. Musteri hizmetlerini aramistim, 1 saate yakin beklemistim. Kartimi ve kart aidat ucretini iptal etmek istedigimi soylemistim. Kredi kartimin ucretini iptal etmislerdi, kart aidat ucreti bir daha gelmeyecegini soylediler. Ben hadi yine kalsin,  kullanmiyorum ama ne olur ne olmaz demistim.

Sanki gecen sene ayni seyleri yasamamisim gibi bu aksam da karti kullanmiyorum ama yine de ne olur ne olmaz mantigiyla ekstreyi bir kontrol edeyim dedim. Dejavu gibi. Yine kart ucretini gorunce musteri hizmetlerini aradim. Birincisi musteri hizmetlerine ulasmak cok zor, banka hesabi icin su numara, bilmem ne icin bu numarayi cevir vs. Nihayet musteri hizmetlerine ulastim, dedi ki sizi kart hizmetlerine baglayayim, yine telefon da bekleme sureci basladi. Bekle bekle sinirden öldüm, sonra telefonu açan kişi demez mi ben sizi esas yetkiliye baglayayim. Neredeyse 40 DAKIKA telefonda bekledim. Bir de telefonu acan kisiler robot gibi cumleler, yok kart puani verelim yok kart ucretini silelim. Ben ise istedigim cok basit 2 seneye yakin kartimi kullanmiyorum kartimi ve kart ucretini iptal edin diyorum. Yok diyor ben kartin avantajlarini saymak zorundayim. Bu kart egitimini verenler nasil boyle kurallar koyabiliyorlar anlamiyorum, degil kartin avantajlarini duymak artik bir dakika bile zaman kaybetmek istemiyorum. Onlar ise musteri memnuniyeti icin bunu yapiyormus, yahu musterini memnun etmek istiyorsa dedigim yapilsin baska bir sey istemiyorum. Simdi 5-10 sene sonra esasinda o gun kart ucretini iptal etmemistik sadece kartinızi iptal etmistik diyerek hic bilmedigim bir borcum ciksin da istemedigim icin soruyorum yani benim borcum yok artik, kart ucretini de karti da iptal ettiniz degil mi diye. Telefondaki kiz siz iki gun sonra arayin kontrol edin, sistemsel bir hata olmadigi surece iptal ettik diyor.

Benim de kan beynime siçriyor.Zaten dunya kadar saat telefonda beklemisim, hepsi ben yetkili degilim diyerek birbirine yonlendirmis, bir de iki gun sonra siz arayin kontrol edin diyor. Yani islem bu kadar zor mu? Benim basimi kasiyacak zamanim olmuyor, niye gunde 1 saatimi boyle telefonda beklemeye ayirayim?

HSBC'den iyice nefret ettim! Normalde call center'da calisan kisilere isleri yeterince zor oldugu icin oldukca anlayisla yaklasirim ama pes yahu! Musteri memnuniyeti degil tamamen musteri MEMNUNIYETSIZLIGI! Bu kadar da olmaz artik!

4 yorum:

  1. al benden de o kadar.starbucksla çalışırken mecbur o bankayı kullanıyoduk.ben tüm gün banka hesabımı kapattırmak için uğraştım.ve hala da kredi kartımı iptal ettirmek için uğraşıyorum.ve ben call center den arayıp banka kartıuma şi,fre almak için günlerce uğğraştıkdan sonra umudu kestim.1 saat boyunca ordan oraya bağlanıp müşteri temsilcisiyle konuşamadan telefonu kapattığımı biliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah duşurmesin diyorum resmen.Guvenemedigim icin iki gun sonra gercekten kapatabildiniz mi diye kontrol amacli arayacagim, resmen simdiden strese girdim

      Sil
  2. Sen anlattıkça ben gerildim, aklım çıkıyor bankayı aramam gerekecek diye!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne bıcim stres kaynagi gercekten, uzun bir sure aramak istemiyorum

      Sil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.