Sayfalar

16 Eylül 2012 Pazar

Seferihisar-Sıgacık

Biraz önceki postumda bahsetmistim, Sıgacık'ta pansiyon rezervasyonumuz oldugu icin, Foca'da kalmamistik,biraz takilip Sigacik'a geldik. Burasi da acikcasi benim tercihimdi. Bayram donemine denk geldigi icin her yer kalabalik olacakti biz de az kalabalik olan yerleri bulma cabasindaydik. Seferihisar'i ise cok merak ediyordum, Turkiye'nin ilk citta slow sehri. Citta Italyanca'da sehir; slow ise Ingilizce'de yavas demek; yani yavas sehir diye cevrilebilinir. Sıgacık'a varmadan Seferihisar'in oradan geciyorsunuz, biz o kadar hayal kirikligina ugradik ki kesin yanlis geldik dedik ve haritada baska bir Seferihisar daha bulunca, kesin burasi orasi degildir diyerek oteki Seferihisar'a gittik. Ve anladik ki bizim gordugumuz Seferihisar, o meshur Seferihisar'mis.

Yani simdi kesin begenenler cikacaktir ama sunu soyleyeyim benim icin hayal kirikligi bir yer. Dag Motel'de yer ayirtmistik, pansiyon olarak ortalamanin altinda bir yer tabi ne kadar ekmek o kadar kofte misali. Sadece uyumak icin yer ariyorsaniz, beklentinizi karsilayabilir. Biz de bayram doneminde hic bir yer bulamamistik, Yunan Adalari turundan sonra Turkiye'de butik otel yerine motel tercih ettik. Bu motel de gunluk 60 TL idi. Zaten fiyati duydugumda kisi basi mi diye sormustum, oda fiyati oldugunu soylenince sasirmistim. Zaten Dag Motel konaklamadan ziyade restorani ile daha cok ön planda bir yer.

Sıgacik'a donecek olursak hadi biraz kesfe cikalim, denize girelim dedik. Plaj denilen yere gittigimizde oldukca kalabalik oldugunu gorduk. Gittigimizde bir de kavgaya denk geldik. Adamin biri zil zurna olmus, herhalde birine yan bakmis, sonrasinda raki siseleri havada ucusuyordu. Aninda polis cagirdik ve oradan nasil uzaklasacagimizi bilemedik, direk kaldigimiz motele donduk. Aksam yemegimizi yedik, 2 gunluk paramizi pesin odedigimiz icin ertesi gun sabah erkenden cikip Cesme'ye gitmeye karar verdik.

Yemeklere gelince ortalama idi. Kalamar guzeldi, digerleri her yerde bulunabilecek ortalama kivamda. Ama yine de Sigacik'daki herhalde en guzel sey manzara esliginde yemek yemekti. CnnTurk'de Lezzet Duraklari programinda bu moteli gormus olmam da, kararimi kolaylastirmisti. Dedigim gibi restoran kismi motel kismina kiyasla daha iyi. Ama yine de cok bir sey beklememek lazim. Fiyatlara gelecek olursak, gecelik konaklama oda basina 60 TL, asagidaki mezeler, tek kisilik et yemegi ve bir duble raki 120 lira civarindaydi.

Eti esim ozellikle az pismis istemisti. Ama gelen eti o kadar kurutmuslardi ki; kesmekte bile zorlandi. O kadar az pismis denmesine ragmen bu kadar kuru et geliyorsa, cok pismis deseydik herhalde kömür et gelecekti.
Simdi fark ettim ki o kadar sevmemisim ki fotograf bile cekmemisim. Buyuk konusmayayim ama Sığacık'a bir daha gidecegimi zannetmiyorum ve tavsiye etmiyorum.

1. ne yazık ki ben de ne hayallerle gittiğim seferihisar ve sığacık'ta hayalkırıklığı yaşamıştım. dağ motel'de yer ayırtmıştım ama gidip görünce kalmadan geri dönmüştüm, geçen yıl gittiğimde denizden çok koku geliyordu ve otelin bahçesinde durmak bile imkansızdı.

1. Hayal kirikligi yasamamak elde degil malesef. Dag motel ise eh iste. Parayi odedigimiz icin ve bayram zamani baska boş yer olmayacagi icin biz vazgecemedik, kaldik:(

2. sevgili Lulu,
    sığacık çok övülür, ben hiç gitmedim.
    ne fena olmuş olumsuzluklar yaşamanız:/
    aklınızda olsun, ürkmez, özdere ve gümüldür güzeldir o tarafta. yani sakin, yerel turizmin olduğu yerler tabi onlar da, öyle eğlence hayatı yoktur ama, deniz gerçekten güzeldir.

3. Bence pek de gerek yok gitmeye. Ürkmez, özdere ve gümüldürü hemen listeme eklemeliyim. sessiz sakin ve huzur olsun, geri kalanina gerek yok:)

4. şimdi bir izmirli olarakdan hatta ananesi sığacıklı anne babası seferihisarlı biri olarakdan okuduklarıma üzüldüm:( talihsiz bir tatil olmuş. Hoş çeşme varken sığacık gerçekten çoook sakin bir yer kalıyor yanında küçük akkum, büyük akkum plajı vardır. orası kalabalıksa uzunnn bir akarca plajı vardır. Ama ne umduğuna bağlı tatilden:) hani bütün bir sene çalışıp bayramda tatile gidelim şöyle keyif yapalım dendiğinde seçilecek bir yer değil haklısın

1. Üzülmenize sebep olduysam affola:( ben normalde küçük yleri daha. Çok seven biriyim, sığacık ile kimyamız tutmadı galiba. :( ya da ben çok beklenti ile gitmiş olabilirim

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.