Sayfalar

18 Eylül 2012 Salı

Burası Ankara

Ankara'nin en iyi tarafi Istanbul'dan donmesidir diyen Kurthan Fişek'in kitabini okuma firsatini bu sene buldum. Ankara'ya tasininca Ankara ile ilgili bir suru kitap almistik. Kurthan Fişek'in Burasi Ankara kitabina şöyle göz atayim deken, bu kitap nasil bir anda bitti anlamadim. Duru anlatimi sayesinde; Ankara sevmeyenlerin bile ellerinden dusuremeyecegi bir kitap.

Bu kitabi daha onceden okumama ragmen, yazma firsati bulamamistim. Bu guzel kitabin yazari Kurthan Fisek vefat etmis. 19 Eylul 2012 Carsamba gunu (yarin)Ankara Universitesi'nde duzenlenecek torenin ardindan, Kocatepe Cami'sinde ogle vakti kilinacak cenaze namazi sonrasinda topraga verilecekmis. Acikcasi cok uzuldum. Yaptigi akademik calismalar ile cogunluk tarafindan bilinse de, ben bu sene kitabini okuyarak Kurthan Fisek'tan haberdar olma sansini yakaladim. Keske bu guzel insanlar cok daha fazla yaşasa...

Kitabin disinda Hurriyet'de yayinlanan bir roportaji var. Okumak isterseniz buraya tiklayin.

Hurriyet'deki söyleşiden kisa bir alinti:

"Kimya mühendisliği tahsilim sırasında ilk hocam Erdal İnönü'ydü. Fizik dersinde iki sınav yaptı, birinden 100 üzerinden 0, diğerinden 15 aldım. Yanına gittim, 'Aritmetiğin hangi işlemini uygulasam sınıfı geçemezsin. İki notunu çarpsam sıfır eder. Toplasam 15, çıkarsam -15. Gelelim bölmeye: 0'ı üste alsam 1 olur, alta koysam sonsuza gider" dedi. Benimle kafa bulduğunu anladım. Aritmetiksiz ders seçmek için öğrenci işlerine gittim. Ders, tabii kaynaklar işletmeciliği yani hidrolik. Hoca Süleyman Demirel. Mekanik hocası da Necmettin Erbakan. O yıl okuldan kovuldum. Sınava tekrar girdim. Bu sefer kamu yönetimi. Şeytani zekamı keşfeden Turgut Özal'dır. Bu isimlerin hepsi yedek subay olarak askerliğini yapıyordu."

8 yorum:

  1. okunacaklar listesine eklendi.

    YanıtlaSil
  2. bir Ankaralı olarak merak ettim bu kitabı, benim de şu an başucumda bir Ankara kitabı var ama kışın gelmesini bekliyorum okumak için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de bekleyen Ankara kitaplari var ve bence de dogru mevsim soz konusu Ankara ise kesinlikle kiş:)

      Sil
  3. bu arada salyangozlarını da çok beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sırinler degil mi? Ben de cok sevdim:)

      Sil
  4. aa ben nasıl kaçırmışım bunu aslında en büyük ankara savunucularından biriyimdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar cok okunacak sey var ki, gozden kacabiliyor. Benim de esim Ankara savunucusu:) Haliyle Ankara kitaplarini da takip ediyoruz:)Bu kitap gercekten guzel yazilmis, tavsiye ederim

      Sil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.