Sayfalar

20 Mart 2017 Pazartesi

İki Nokta Vintage Cafe

Ankara'da son zamanlarda açılan kahvecilerin olduğu Tunalı civarı Bülten Sokak'a uzun süredir gitmek istiyordum. Hangisine oturacağımı önceden araştırmamıştım, amacım izinli günümde kendime zaman ayırıp, bir kahve içip, kitap okumaktı. Ama yanıma kitap almayı unutmuşum. Uzun zamandır Jose Saramago'nun Körlük kitabını arıyorum. Yayınevlerinde şuan basımı yok, o yüzden kitap karaborsa. Benim de aklıma Esat'ta çarşı içinde olan ikinci el kitapçı geldi. Dediğim kitabı bulamadım, ama hiç adını duymadığım halde Vehbi Koç'un adının geçmesi nedeniyle gözüme çarpan kitabı aldım. Kitabı Can Kıraç (damadı) yazmış. Kitabın adı "Anılar ve Patronum Vehbi Koç". Kitabı sonradan internetten araştırdım. İnternetten de online okuyabiliyorsunuz. Okumak isterseniz buraya tıklayın.

Kitap hiç aklımda yoktu ama sahibi olunca keyiflendim. Çantamda kitabım, hangi cafede otursam diye gezinirken, yolun yukarısına doğru biraz yürüyeyim, sonra karar vereyim dedim. Ve hiç aklımda olmayan, adını duymadığım "İki Nokta Vintage Cafe" de karar kıldım. Dışarıdan bakınca dükkanın ahşap çerçeve rengi ilgimi çekti. Kapıyı açınca çalan müzik ise, doğru adreste olduğumun göstergesiydi. Gittiğimde cafe boştu. Mekan tatlı ve sade dekore edilmiş.Sade burada olumlu anlamda:) Mekanın sahibi Başak Hanım ile tanıştım. Kendisi edebiyat öğretmeni imiş, biraz sohbet etme imkanımız oldu. Kahve konusunda sevdiğim tercihlerimi söyleyince, hangi kahveyi hazırlayacağına Başak Hanım kendisi karar verdi. Hazırladığı kahvenin aromasını gerçekten sevdim.

Bu cafede hoşuma giden ayrıntılardan birisi, vintage cafe konseptinde, yani ikinci el kıyafetlerin satılması oldu. Askılarda sergileniyor. Hatta bir kaç tanesini alıp, üzerimde denedim. O kadar temizlerdi ki, "Bunlar ikinci el değil mi?" diye sorma ihtiyacı duydum. İkinci el satılan ürünleri Başak Hanım Paris'ten getirmiş.

Mekan bir şey okuyup, güzel müzik dinlemek için ideal bir yer. Ben bir saate yakın oturdum, keyif aldım. Kahve evi olduğu için, karın doyurma adına pek bir çeşit yoktu. Kek vs vardı. Buraya karnınız tokken gelip, kahve içip, hayata mola vermeniz için ideal bir yer. Umarım siz de keyif alırsınız. Kahve evleri yazılarımın devamı gelecek:) Takipte kalın...

Adres: Barbaros Mahallesi Bülten Sokak No:31/B Ankara

2 yorum:

  1. BLOGUNUZU İZLEMEYE ALDIM SİZİDE BLOGUMA BEKLERİM :)

    YanıtlaSil
  2. Mekanların insan ruhuna etkilerine inananlardanım. Görüntünüze yansıyanlar canlı ve renkli görünüyor:) İzninizle blogunuzu takibe alıyorum.

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.