Sayfalar

17 Mayıs 2011 Salı

Roma Ilk Izlenimler

Heyyy ben geldim.Roma icin hemen ilk izlenimlerimi paylasmaliyim. Adim basi tarih fiskiran bir sehir, adamlar yuzyillardir bu tarihi korumayi bilmisler. Ara bir sokaktan gecerken bile, hic tahmin etmeyeceginiz bir yerde, onunuze heykeller cikiyor. Bizim ulkemizde bunlara canak comlek gozuyle bakiliyor veya ucube deyip insanlik heykelini yikiyorlar. Daha ne diyeyim! Burada o heykelleri gorseniz, basina bir sey gelmesin diye, muzeye kaldirma ihtiyaci hissedersiniz. Adamlarin muzeleri de sokaklari da heykel kayniyor, buram buram tarih kokuyor. Ve hal boyle olunca Roma insanlarin gormek istedikleri yerlerin listesinde cogunlukla ilk sirada oluyor. Baska soze gerek yok sanirim bu konu ile ilgili....
Burada yazdiklarim sadece Roma izlenimlerimi kapsamaktadir. Dolayisi ile butun Italyanlar soyledir boyledir gibi bir genelleme soz konusu degildir. Atip tutmuyorum nacizane kanaat paylasimi diyelim, olsun bitsin:)
Gordugum kadariyla Italyanlar bize benziyorlar. Rahat tipler, kural vesaire hak getire dedirtecek cinsten. Deli gibi araba kullaniyorlar. Milano'da cok kuralci imisler ama Roma'dakiler tabiri caizse yolda finkkkk atiyorlar. Neredeyse butun arabalar onden, arkadan darbeli. Herhalde insanlarin gunese maruz kalma orani arttikca, kurallar da eriyor gidiyor. Eeee ne diyoruz, burasi bastan asagi Akdeniz ulkesi....Bazi noktalarda bizim cok daha fazla kuralci oldugumuzu dusundum. Bu arada gidecek olanlara onemli bir uyari, havaalanina gidecekseniz, biraz erken gitmenizde fayda var. Havaalanina giden otobus saat 10:55'de kalkar diyor, saat 11:15'de kalkiyor. Havaalaninda kuyrugun nerede oldugu belli olmuyor. Randevulara illa ki erken giden bir tip olan, daha hic bir yere gec kalmamis  bir insan olarak, galiba bu konuda biraz takintiliyim. Ucak ogleden sonra da olsa, illa ki havaalanina erken gidilecek. Hani servis kartlarinda yazar ya `Servis beklenmez, beklenir` diye benim ki o hesap. Erken gidiyoruz, kitap falan okurum havaalaninda diye dusunuyorum bir yandan...Ama neredeeee? Check-in kuyrugunda beklerken, yetisirsek iyi derken buldum kendimi. Siz hesap edin yani. O yuzden ne diyoruz? Erken gidin havaalanina ucak kacmasin:) Bir de karmakarisik bir kuyruktayken, onumuzdeki ile guya tanidik numarasi cekip, onumuze gecmeye calisan iki kadin size sesleniyorum! Oyle o numaralar sokmez, bal gibi kuyrugun arkasina gececeksiniz:) Haaa soyleeeee! Cildirtmayin adami, azicik saygili olun:)
Bu arada fotografta gordugunuz evde yasamak istiyorum. Nasil guzel bir evdir bu?

2 yorum:

  1. Lulu'cum ne güzel anlatmışsın içim gitti Roma sokaklarında dolaşmak için :))) Ben de Roma'da her arabanın dip dibe park edip birbirlerine çarpa çarpa çıktıklarını duymuştum doğruymuş demek ki :))

    YanıtlaSil
  2. BeTwinUs: Ben de duymustum, gidip gorunce de hakkatten oyleymis dedim. Adamlar rahatlar, ben buraya hayatta park etmem dedigim yerlere hepsi catir catir park ediyorlar:)

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.