Sayfalar

4 Mart 2014 Salı

Makkarna

Hem sıcak, hem İtalyan, hem cool hem de romantik...Ankara gibi gri bir şehirde, küçük dokunuşlarla kendinizi İtalya'da gibi hissedeceğiniz bir yer. Yıllardır övgüsünü duymama rağmen, bu sene açılışı yaptım. Çok beğenince eşime de seni öyle bir yere götüreceğim ki mutlu olacaksın dedim. Yemeklerden de servisten de memnun kaldık. Lafı uzatmayayım Reşit Galip Caddesi'nde yer alan Makkarna'dan bahsediyorum.

Burası şirin bir mekan, çok büyük değil, hatta küçük bile denile bilinir; ama ona rağmen masaları tıklım tıkış doldurmamışlar. Özellikle bahçesi çok daha fazla masa alabilecekken, masaların arasında yeterince aralık bırakmışlar. Böyle olmasını severim. Masa örtüleri İtalyan işi gibi; kırmızı beyaz pötikare. Daha ne olsun:)

Masaya gider gitmez zeytinyağı ile pamuk gibi ekmek geliyor. Menüsünde salata, makarna, pizza vs var. Herkese hitap ediyor. Baştan söyleyeyim porsiyonları gayet büyük, o yüzden doymam diye düşünüp fazla fazla sipariş vermeyin. Birazdan yayınlayacağım fotoğraflara da aldanmayın, eşimle ben dışarıda yemek yemeyi ve farklı tatlar keşfetmeyi sevdiğimiz için  iki kişi olsak da dört kişilik sipariş veririz. Bir gün biz de öğreneceğiz inşallah kişi başı sadece bir şey sipariş vermeyi:) Dedim ya porsiyonlar yeterince büyük, mesela bir tabak makarna sipariş verdiğinizde yüzde doksan doyarsınız. Hatta ben ilk gittiğimde tabağımdaki makarnayı bitirememiştim.

Burası sevgilinizle de arkadaşınızla da gelebileceğiniz bir yer. Şahsen arada sevgiliyle şarap eşliğinde muhabbet etmek ve hem yemekten keyif almak hem de şarabın etkisiyle biraz çakır keyif olmak için ideal.

Bundan sonra fotoğraflar konuşsun:

Başlangıç olarak salata, edibe(kırmızı köz biberli olan) ve güveçte taze domatesli deniz mahsullerini sipariş verdik.


Ana yemek olarak da pizza ve tavuk göğsüne sarılı jambonlu risotto sipariş verdik. Geçen sefer makarna yediğim için bu sefer farklı bir şey denemek istedim. Makarnalarını günlük olarak hamurlarını kendileri yapıp, kendileri kesimlerini yapıyorlar. Pizzaları ise Türkiye'nin en ince pizza hamurlu pizza ödülünü almışlar. Gerçekten bu kadar incesini yemedim. Benim tercihim dört peynirli pizzaydı. Genellikle bir yerde ilk defa pizza yiyorsam, dört peynirli ilk tercihim oluyor. Bir yandan basit bir yandan zor bir seçim çünkü herkes güzel yapamıyor. İyi yapan da farkını ortaya koymuş oluyor.Tavuk göğsüne sarılı jambonlu risottoya gelince, eşim bunu sipariş verdiğinde macera olduğunu tahmin etmiştim. Bende iz bırakmadı. Hem risotto hem makarna hem de tavuk çok karışık. Risotto ise ortalamaydı. Bence burada özellikle makarnalar tercih edilmeli.
 


Tatlı olarak da sufle söyledik. Sufleyi pek önermeyeceğim çünkü bir nevi ıslak kek gibiydi. Akışkanlığını kaybetmişti. O kadar beklemeye değmedi. Sufleyi tavsiye etmiyorum. Bir dahaki sefere diğer tatlıları deneyeceğim. Belki bu seferlik bize gelen sufle kötü olmuş olabilir belki ileride bir şans daha verebilirim:) Tekrar gitmek için bahane olsun değil mi?

Ve gittiğim yerlerde, gitmek isteyenler olabilir diye ya menünün fotoğraflarını çekiyorum ya da fiyatlarını not alıyorum. Sonuçta gitmeden fiyatlar hakkında bilgi sahibi olmayı ben de seviyorum. İşte menüden fotoğraflar:









Gitmek isteyenler için adres: Reşit Galip Caddesi No:89/2  GOP ANKARA

Yakında başka bir İtalyan Restoranını daha yazacağım. Şimdilik afiyette kalın:)

15 yorum:

  1. Gece gece canım çekti Ankara'ya gelir gelmez oradayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla çekmeyecek gibi değil:) Deneyin memnun kalırsınız, yakında Ankara'da yer alan çok güzel bir İtalyan restoranını daha yazacağım. Takipte kalın

      Sil
  2. Kahvaltı yaparken yazını okuyorum ve canım makarna-şarap istiyor!! ;))) çok hoş bi yermis canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumuna güldüm valla, senin kahvaltı fotolarını görünce de benim çok fena canım çekiyor. hele o rengarenk servis altlıklarına bayılıyorum

      Sil
  3. Ühüüü en üstteki pofidikten bize gelmemişti. Pizzasını ben pek beğenmedim. Ama makarna-şarap mükemmel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pofidik olan ikram değil, deniz ürünlü güveç.Tadı güzel olsa da pizzası bana da biraz ince geldi. Ankara'da daha favori pizza mekanlarım var:) Dediğin gibi makarnası on numara beş yıldız:)

      Sil
  4. İtalyan restoranları kesinlikle favorim ama Makkarna'yı daha önce hiç duymamıştım. Pizza nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ecemcim ben de İtalyan restoranlarına bayılırım. Makkarna'yı da denemelisin. Özellikle makarna yemeni tavsiye ederim. Yakında bir İtalyan restoranını daha yazacağım:)

      Sil
  5. afiyet olsun yolum ankara'ya düşerse aklımda olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, gelirseniz bekleriz:)

      Sil
  6. Şahsi önerinden sonra buraya olan merakım fotoğraflarla daha da arttı.. gidilecekler listesine atılsın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün beraber gidelim İremcim. Giderseniz de yorumlarınızı bekliyorum:)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. :) Giderseniz yorumlarınızı bekliyorum

      Sil
  8. Ayıptır paylaşmayın böyle şeyleri :))) öğrenciyiz hahahaha :))

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.