Sayfalar

20 Ekim 2020 Salı

Kamp Malzemeleri-2



Kampa gidecekler için bir önceki postta başımızı sokacak çadırımızdan bahsetmiştim. Şimdi diğer kısımlara geçiyorum. 

Benim için çadır kadar öncelikli olan 2. konu masa idi. Çünkü yemeği ve keyfi seviyorum. Yine Decathlon'dan katlanabilir bir masa aldık. Bu tarz masalar artık A101'den Migros'a kadar bir çok yerde var. Masanın yanına yeşil piknik sandalyelerinden de aldık. Sanırım şu sıralar herkesin bagajında var. 



Bunun haricinde biz mangal, ateş yakan bir çift değildik, kampla öğreniyoruz. Kampta ateş yakıp, akşam başında oturmak inanılmaz keyifli.  Mangalda ne yapacaksak yapalım, kapanışı da ateşte marshmallow ile taçlandırıyoruz. Mangalın katlanabilir küçük versiyonu bizim için yeterli ve laptop çantası gibi çantası var, az yer kaplıyor. 


Ayrıca yerde ateş yakılmasına izin verilen yerlerde, bu mangalı kullanmıyoruz. Direk ateş üstüne koyulan ızgaralar var, onlar biraz daha büyük. Ondan da çok memnunuz. 

Bir de üstünde hem yemek yapma için hem de yeri geldiğinde yağmurda vs yer ıslak olduğunda, ateş yakamadığımız durumlarda içinde ateş yakmak için, ateş çanağı aldık. Açıkçası ne gerek var diye düşünmüştüm en başta, kamp yaptığımız günlerden birinde, öyle bir yağmur ve dolu yağdı ki, toprak üstünde ateş yakmak mümkün olmadı. Ateş çanağının içine odunları vs koyduk, bir güzel ısındık. O yüzden tavsiye ederim. 

Ayrıca ateş yakma konusunda yeniyseniz veya az zahmetle yakmak istiyorsanız, kömür ve odun çok önemli. Odunu gitmeden odunculardan alıyoruz. Maalesef çok yer kaplıyor. Bir de kömürün iyisi çok fark ediyor. Trendyol'dan 3 kg'luk şeklinde satılan Alman kömürlerinden aldık. Parası biraz pahalı gibi dursa da verimlilik açısından değer diye düşünüyorum. Çok az kül bırakıyor, 2-3 saat yanma süresi var. 20 dakikada kor haline geliyor. Markası: Flamme Briket Mangal Kömürü. Bir de bu işi yapmışken tam olsun dedik ve kömür tutuşturma bacası aldık. Markası: Guruss

Kampta böyle ufak ufak alalım derken, ilk başta yekün tutsa da, açıkçası bir otele gittiğimizde kaldığımız 2 gecenin fiyatına denk geliyor gibi yaptığımız yatırım. O yüzden en başta temel malzemeleri alıp, severseniz aşama aşama malzemelerinizi arttırmanızı tavsiye ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.