Sayfalar

5 Nisan 2011 Salı

Bayan Degil Kadin

Kadina `Bayan` demek...Her seferinde baymiyoruz efendim diyerek ortami gerim gerim germek istiyorum, ama ne yapiyorum, susuyorum. Mesela bugun metrobuste adam kendince iyilik yapti,  bir yer bosaldi, adam da 'bayan yer bosaldi 'dedi. Tabi orada kadinnnn kadiinnnnn demesini beklemiyorum, ama hanimefendi falan dese daha mutlu olacagim. Takintili tiplerden degilim ama ulke gercegi olarak kadin diyemeyesimize icerliyorum. Cunku kadin demek bir yandan kiz degil demek ile es anlamli oluyor, yani tovbe hasa evli degilsen, sana kadin denirse, vayyy haline...Bir de soyle bir durum var, insanlar bayan dediklerinde kendini daha kibar zannediyor. Yani kibarliktan oluyoruz yaa,bayan deyince de kibarligimiza tuy dikmis oluyoruz:)
Bu konu gece gece nereden aklima geldi derseniz, CHP'nin yeni stratejilerinden birisi de bayan yerine kadin demekmis. Bence gec kalinmis bir uygulama olsa da, birilerinin bu konuya hassasiyet gostermesi ve hatta boyle bir seyin farkin olmasi bile beni suan ki sartlarda mutlu ediyor. Neyse tabi herkes benim gibi mutlu olmayabilir. Sadece dusuncelerimi paylasayim istedim.

6 yorum:

  1. hanimefendi bana göre en makulu ama kadin ve bayan diyenlere de sukretmemiz gereken bi halka sahibimiz mesala arkamizdan cinsel organlarimizla hitap eden sahislar var igrenc ödesi bi duurum ..

    YanıtlaSil
  2. hahah..valla ben boyle birseye dikkat etmemistim hic...benim blogun mottosu "baymayan bir bayan" blogu halbuki :)))
    baymayan bayan esprisini bende cok severim pek cokta yaparim :)))
    kaldirmasinlar "bayan" lafini yahu!!hatta erkeklerede "bayim" diyelim heheh :)

    YanıtlaSil
  3. e.n.k. hanimefendi bence de en makulu, bir de kulaga hos geliyor. ama dediginde haklisin, kadin dedigin erkek nezdinde-herkes icin demiyorum-ikinci sinif veya cinsel bir obje olabiliyor, dolayisi ile bu sekilde seslenmekte de hicbir sakinca gormuyorlar.
    Kiz Kiza Toplandik, sen soyleyince hatirladim senin mottoyu... Senin motto tam uymus, baymadan seve seve okudugum bir blog. Ama yine de bayan kelimesini sevemiyorum ben.Bayan kullaniliyor da bay hic kullanilmiyor bak simdi farkettim:)

    YanıtlaSil
  4. hanımefendi beyefendi uygulamasını seviyorum bende en çok:D

    YanıtlaSil
  5. bende en çok "karı" diyen yaratıklara takıntılıyım..küfür edercesine bu kelimeyi kullananlara sinir oluyorum..

    YanıtlaSil
  6. Cmos Hanimefendi kesinlikle katiliyorum size:)

    Meyra, cok haklisin. Bu postu yazarken iyi ki kari lafi aklima gelmemis. Senin yorumu okuyunca tuylerim diken diken oldu resmen sinirden. Direk asagilama lafi. Kari ne demek yaaa!

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.