Sayfalar

14 Mayıs 2012 Pazartesi

Beyrut ve Nokta

Neredeyse iki gunluk sayilabilecek bir gezi icin ne kadar cok anlatacak sey bulmusum, ben de hayret ediyorum, esasida bir gezi dizisi gibi oldu. Herhalde hayatta yapmayi en cok isteyecegim meslek, bir sponsorum olsun, ben dunyayi gezeyim, yeni yerler kesfedeyim ve izlenimlerimi, maceralarimi sizlerle paylasayim. Sanki kim istemez dediginizi duyar gibiyim:)

Neyse belki bir gun olur diye umudu yitirmeden, kucuk capli gezilerimle Beyrut'a donelim. Beyrut'a gittigimiz ilk gun turdan ayrildik, nerede  ne var vs diye kesfetmek icin yurumeye basladik. Nitekim ogle saatlerinde karnimiz zil calmaya baslayinca, gozumuze kestirdigimiz bir Lubnan restoraninda yemek yemek icin oturduk. Ingilizce bilen kisiler, o an icin dukkan disinda olunca,bir tanidiga haber verdiler, siparisleri almasi icin. Tanidik denilen kisi ile ayak ustu sohbet ediyoruz derken, esim muhabbeti baya koyulttu, tanidik diye bahsettigim kisi bir anda arkadasimiz oldu, soframiza davet ederek, muhabbete devam ettik ve yemegin sonunda yarin sizi ben gezdiriyorum dedi. Boylece Beyrut'un hicbir zaman goremeyecegimiz yerlerini kesfetme firsati bulduk. Normalde hayatta giremeyecegimiz mahallelerden gectik. Cok fazla fotograf cekemedik, asagida bir iki fotografla yetindik. Beyrut farkli bir yer, yasayanlariyla, karmasikligiyla, o kadar guzel mimarilerin yaninda fazla carpik yerlesme olan yerlere de girdik. Buradaki insanlarin bir anda duruslari degismeye basladi. Arabadan inmeden, sadece yolumuza devam ettik...


Ertesi gun bizi ustu acik arabasiyla almaya geldi. Herhalde bir sehri kesfetmek icin en guzel araba modeli ustu acik bir araba olurdu:)


Araba ile Bay A'nin koyune giderken, yolda bezelye,bakla karisimi bir sey aldi, cekirdek gibi yemege baslayinca resmen duramadik. Kucuk olanlari ozellikle o kadar lezzetli ki..
Unutmadan yazmaliyim, nargile sevmeyen bir kisi olarak,Beyrut'un nargileleri muhtesemdir sozune guvenerek denedim, kesinlikle cok guzeldi...
Artik bir yerlerde bu yaziyi bitirmem lazim diyorum ama Beyrut'a gideceklere, Beyrut Hard Rock Cafe'yi de onermeden gecemeyecegim. Icerisi cok guzel, Elvis Presley'in bornozundan, Elton John'un ceketine kadar...
Son olarak, Beyrut'un unlu yerlerinden Buddha Bar...
Ve guzel bir Beyrut manzarasiyla, Beyrut'a nokta.

19 yorum:

  1. kesinlikle bana da gezmek için sponsor lazım, çok seviyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sponsoru bulsam, adımı seyyah koyup butun dunyayı gezerim:)

      Sil
  2. Allahım Londra dedim Barcelona dedim Floransa dedim ama tamam ya tamam Beyrut da olur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benım de aklımda Barcelona var en yakın zamanda gıtmek ıstedıgım, cok begenecegımı dusunuyorum. Beyrut da cok farklı bır yer, bozulmadan gormek lazım

      Sil
  3. Gitmek görmek istediğim yerlerden biriydi hep, anlatımın ve fotoğraflarınla daha çok meraklandım :). Teşekkürler =).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lalısım senın Beyrut'u sevecegını dusunuyorum, bır de harıka fotoğraflar cekecegını. Umarım sen de en kısa sürede gitme fırsatı bulursun da, senin güzel çekimlerinde senin gözünden görmüş oluruz

      Sil
  4. sevgili Lulu,
    "kim istemez"!!!! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezgi senin nedense çok iyi bir yol arkadaşı olacağına inanıyorum:) İkimize şöyle güzel bir sponsor olsunlar biz de hem gezelim hem yazalım:)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim bu sefer arayı çok açmadan hemen cevapladım

      Sil
  6. Lubnan restauranti nasildi? Bizim yemek zevkimize uyuyor mu? Hard Rock cafe cok eglenceli gozukuyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuana kadar gezdiğim gezilerde bize en çok uyan mutfak Lübnan mutfağıydı. Türk mutfağını seven kişilerin kesinlikle çok mutlu olacağını düşünüyorum. Hard Rock cafe bence kesinikle uğranması gereken bir yer

      Sil
  7. O ilk paragrafı okurken derin bir "aaah aah" dedim içimden :) ne kadar güzel olurdu dünyayı gezip izlenimleri aktarmak...
    Bir yeri en çok orayı bilen birisi ile gezmek güzeldir, çok hoş bir tesadüf olmuş bu ve kısa zamana ne çok şey sığdırmışsınız canım. Bezelyeleri ben de çok merak ettim edamame gibi sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok güzel bir tesadüf oldu, bilen birinin gözüyle gezmek ve bize rehberlik etmesi, nerede ne olduyu o dönemleri yaşamış birinden dinlemek gerçekten çok güzeldi. Edamame ne bilmiyorum ama bu bezelyeler o kadar güzel ki yemeğe bir başlayınca çekirdek gibi bırakamıyorsun:)

      Sil
  8. merak ediyorum enteresan bir yer gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de ne Avrupa ne Ortadoğu bambaşka bir havası olan bir yer

      Sil
  9. Beyrut izlenimlerim yakında blogumda

    http://cemberindisindan.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.