Sayfalar

7 Ekim 2013 Pazartesi

Askıda Kahve

Napoli'nin kenar semtlerinde barda kahvesini içen bir kişi, eğer durumu müsaitse iki kahve biri askıda diyor ve 2. olarak söylediği kahveyi, barmen hemen not alıp, tabloya askıda 1 kahve olarak yazıyor. Veya iki arkadaş kahve içmeye gittiniz, 3 kahve biri askıya dedi. O zaman barmen askıya 1 kahve daha ilave ediyor. Ve kahve alacak parası olmayan kişiler veya evsizler, askıdan bir kahve diyerek, kahvelerini içiyorlar ve para vermiyorlar. Böylece ne yardım eden ne de yardımı kabul eden birbirini tanıyor. Yardım eden kime yardım ettiğini bilmeden mutlu, yardımı kabul eden de rencide olmadığı için mutlu. Ne kadar güzel bir uygulama değil mi?

Ülkemizde de buna benzer uygulama ekmekte var. Bazı fırınlarda askıya bir ekmek diyerek, ekmek almaya parası yetmeyecek bir kişinin o gününü kurtarabiliyorsunuz. Belki bu uygulamadan haberi olmayan kişiler olabilir diye paylaşmak istedim.
fotokaynak

12 yorum:

  1. Evet bende ilk olarak Avcılar'da bir fırında görüp öğrenmiştim. Ya bir ekmek parası yada paranızın üstünü bırakıyorsunuz. İnsan böyle şeylere şahit olunca içi biraz daha umut doluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle olmuştu bana da...Demek ki güzel şeyler de oluyormuş demiştim

      Sil
  2. hiçbir yerde rastlamadım ama muhteşem bi fikir!

    durduk yere mutlu eden cinsten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Askıda ekmeğin ne demek olduğunu öğrenince farkındalığınız artıyor ve aslında belki önünden geçtiğinizde görmediğiniz askıda ekmek yazısı görünür oluyor. Ben de her gün önünden geçtiğim bakkalın askıda ekmek yazısı yazdığını çok sonra fark etmiştim

      Sil
  3. Ben ilk defa duydum Lulucum..Bundan sonra gittiğim fırınlarda soracağım, güzel bir uygulamaymış..Çoğaltmak gerekir..Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çoğaltmak gerekir küçük de olsa bir yardımlaşma... Bir ekmek belki de bir kişinin öğünü oluyor tek başına

      Sil
  4. İlk defa duydum. çok güzel bir uygulama. Umarım bir yerde karşılaşırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım karşılaşırsınız, gerçekten güzel bir uygulama

      Sil
  5. Gercekten super bir uygulama ilk kez duydum. Tesekkurler bilge pays simdi icin sevgili Lulu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek yorumları okuyunca ben de iyi ki paylaşmışım dedim:)

      Sil
  6. keısnlıkle sahane bır uygulmaaaa pesınde kamerayla gezmeden yardım yapan cok kısı vardr canım ulkemde nıyetler kotuye kullanılmadıkca...sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet değil mi ya bir de öyle kamerayı peşine takıp iyilik yapanlar, ramazanda yemek verenler var...

      Sil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.