Sayfalar

11 Kasım 2013 Pazartesi

Filiz Restoran

İstanbul Ankara arasında yol alırken, otobandan çıkmanıza değecek bir restoran. D-100 Ankara karayolunda yer alıyor ve yolda lezzetin dibine vurup, şık bir yerde yemek için ideal bir yer. Filiz Makarna ürünlerini bulabileceğiniz gibi, zeytinyağlısından et yemeklerine kadar geniş bir yelpazede yemek seçeneklerini sunuyor.

Mimari olarak geniş bir bahçenin ortasına taş ve ahşap karışımı çok hoş bir bina yer alıyor. Filiz Makarna fabrikasının yanında yer alıyor, bahçesi 5000 metrekare ve yemek yenilen binası 350 metrekareden oluşuyor. Bolu'nun yeşilliği burada da mevcut. Hep soğuk havalarda mola vermiş olsak da yazın bahçesinde oturarak keyifle yemek yemek isterim.

Yemek seçeneklerine gelecek olursak, buraya geldiğimizde hep ana yemek olarak makarna yiyorum. Makarna seçeneklerine bakarak da seçim yapmakta çok zorlanıyorum. Eşim buraya geldiğinde gözü dönmüş halde bir sürü şey sipariş verdiği için, bir sürü şeyin tadına bakmış olsak da porsiyonlar da dolu dolu geldiği için hepsini bitiremiyoruz.

Her geldiğimde kaymaklı ekmek kadayıflarına gözüm takılıp kesin bu sefer yiyeceğim desem de sonunda yer kalmadığı için aklımda kalarak kesin bir dahaki sefere diyerek buradan ayrılıyorum. Bir de foursquare'de yorumlardan da çikolatalı sufleyi çok merak ettim.

Gelelim yemeklere....

Başlangıç olarak; doldurulmuş mantar, peynir tabağı ve karışık zeytinyağlı tabağı söyledik.
Mantarlar biraz fazla yağ çekmişti, kötü diyemem ama bir dahaki sefere tercihlerimde yer almaz.


Zeytinyağlı tabağında ise taze fasulye ve özellikle beyaz lahana sarmasını özellikle çok sevdim. Enginarı muhtemelen konserve kullanmışlardı, tatsızdı, olmasa daha iyiydi diyebilirim. Mevsimi olmadığı için zeytinyağlı tabağından kaldırmalarında fayda var diye düşünüyorum.

Salata olarak da Filiz salatadan söyledik. Altında iceberg üzerinde erişte vardı. Mayonez ve yoğurtla karıştırılmıştı. Oldukça doyurucu bir salataydı, bu salatayı söyleyenin başka bir yemek sipariş vermesine gerek yok diyebilirim.

Makarna grubundan ise mantı ve dört peynirli makarna söyledik. Ben o kadar doymuştum ki çok beğenmeme rağmen, yarısı tabakta kaldı.

Restoranın dışarıdan ve içeriden görüntüsü de şöyle:


Fiyatlara gelecek olursak:
Salatalar:6,5 -12 TL arası
Peynir tabağı: 12,5 TL
Zeytinyağlı tabağı:12,5 TL
Dondurulmuş mantar: 9 TL
Makarnalar: 8-12,5 TL
Ana yemekler: 15-30 TL arasında değişiyor.

Adres: Filiz Restaurant
D-100 Karayolu
Bolu - Ankara 7 KM. Bolu

TEL: 0(374) 243 93 94
FAX: 0(374) 243 91 69

7 yorum:

  1. Canım gezmeleriniz hiç bitmesin inşallah :) makarna hımm nım nımm nımm :) afiyet olmuş size sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
  2. Çocukluğumda yolumuz düştüğünde mutlaka uğrardık. Hala kalbimdeki yeri ayrıdır, yazıyı görünce resmen duygulandım. Mantı için de duygulanmış olabilirim emin değilim.
    Afiyet olmuş =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklukta sevilen yerlerin yeri her zaman ayrı oluyor. Mantı ise benim makarnadan daha güzeldi itiraf ediyorum:)

      Sil
  3. ıste bayıldıgımmmmmm mekanlar tesadufen kesfedılern ve bayılınan lezzetlerın durakları..tesekkurler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yolunuz düşerse uğramanızı tavsiye ederim, öyle yol üstü keşifleriniz var ise önerilere açığım:)

      Sil
  4. Bolu'nun merkezinde sinemanın arka sokağında İmamoğulları isimli bir esnaf lokantası vardır. İşletmecisinin kibarlığı bir yana yemekleri de lezzetlidir.

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.