3 Kasım 2013 Pazar

Alkali Diyet

Şu aralar sağlıklı yaşam ve kilo verme ile ilgili bir şeyler okuyorum. Malumunuz son zamanlarda biraz kilo alınca ve o kilolar vücuda zamk gibi yapışıp kalınca panikledim. Şimdi bana akıl veren diyetisyen vs de öyle kilolu biri olursa benim inancım baştan sıfırlanır, aynı kaş almaya gittiğimde kaşımı alan kadının bir kaşı bir yere diğeri başka yere bakıyorsa, hadi geçmiş olsun:)

Bugünlerde bir şeyler okuyunca, karşıma alkali beslenme diye bir şey çıktı. Bugüne kadar kilomdan memnundum, o yüzden hiç araştırma yapma gereği duymamıştım,  İnternette araştırmalarımda karşıma Ayşegül Çoruhlu diye birisi çıktı, yaşına göre kilosu gayet iyi, akademik anlamda da gayet doyurucu bir geçmişi var. Eee kadında her şey tamam da ben de durumlar nasıl? Değişim dediğin ufaktan olmalı diyerek, ben de kendime dersler çıkardım.

Kuş kadar yiyorum ama maşallah şu kilolar gitmiyor diyorsan, sebebi vücudundaki alkali-asit dengesinin şaşmış olmasından olabilir diyor. Benim notlarıma göre neler yapmalı dersen:

1. "Et yeme demiyorum, hobi olarak yine ye!" Vücudun protein açısından et yiyebilirsin ama et ne kadar yiyorsan, onun 2-3 katı çiğ sebze yemelisin diyor.

2. Sofranda kullandığın tuz yerine deniz ya da kaya tuzu kullan. Tuzluğa doldurduğumuz tuzlar işlenmiş olduğu için, faydasından çok zararı var. Deniz veya kaya tuzu vücudun ihtiyacına yönelik mineraller içerdiği için tercih edilmeli ama adı üstünde tuz yine de dikkat et diyor! Abartmamak lazım.

3. Ph'ı yüksek su için. Limon asidik olarak bilinse de suyun içine girince suyu alkali yapıyormuş. Vücudunuzdaki alkali seviyesini yükseltmek için, içtiğiniz suyun için ince bir dilim limon ve bir kaç damla limon suyu sıkın. Ayrıca, bazı sitelerde suyun içine günde bir çimdik karbonat içmenin çok faydalı olduğunu yazıyor. Özellikle eczaneden alınan olmasını öneriyorlar. Kanserden, mide rahatsızlıklarına kadar faydası varmış. Ben yakında karbonatlı suya da başlayacağım. Yüksek tansiyonu vs olanlar bu dediklerimi özellikle yapmasınlar.

4.  Su iç öğütleri klasik olsa da, en azından ölçü vermek gerekirse yaklaşık 20 kiloya 1 lt su içilmeli diyorlar. O kadar su içsem çatlarım ama yine de iş yerime sürahi alarak başladım. Günde 1 bardak zor içerken, şimdi hedef koyuyorum akşama kadar sürahi bitecek diye. Yakında o hedef öğlene kadar bitecek olacak. Suyun tokluk hissi vermesinin yanı sıra cilde de çok faydası var.

Özetle asit ve alkali dengesini korumak gerekiyor. Beğendiğim örnekle bitireyim: Eliniz yağlıyken sabunsuz temizleyemezsiniz, sabun alkalidir. Vücudunuzdaki yağlar da alkali olmadan temizlenmez.

Yani sen sen ol, yediğine içtiğine dikkat et, her güzel şeyi hüpletme! Konunun özü budur, anladın sen onu:)
fotokaynak
Alkali Diyet Yasemin Çoruhlu

3 yorum:

  1. canım benımmmmmm ben gercekten cok yerım arkadaslarım hep sasrıı malesef kı tatlıyıda cok yerım hem metabolızma hızı hemde ımm bılemeıdm :) ama lakalı beslenme ne kadar onemlı farkındayım..lımona bayılırım...soylekı herseye sıkıp yıyebılırım :)) hıhı:) bol sans tatlım bence sen bu ısı cozeceksın

    YanıtlaSil
  2. Su icme haricinde hemen hemen herseye uyuyorum :) Bi turlu su icemiyorum catlicam icmeye calisirken midem bulaniyor yinede olmuyor. Hadi su icmedin meyve suyu cay bisey ic oda pek yok. bi yesil cay var yakin arkadasim okadar :) Cok guzel bir paylasim olmus :) Yazilarinia severek okuyorum :)

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.