Sayfalar

23 Aralık 2010 Perşembe

Tadi damaginda kalir benden soylemesi

Yandaki kiliksiz tipli tatlimin fotografina aldanmayin. Normalde tabaga servis edildiginde hakkini veren ve goz dolduran bir tatli. Dun aksam misafirlerim vardi ve misafir agirlamaya pek aliskin olmadigim icin saskalozlugum tuttu. Servis zamani tabaktaki hali ile fotograf cekmek aklimin ucundan bile gecmedi. Misafirler gelmeden aklima gelmisti ama o zaman da tatlimin seklini bozmayayim diye tabaga alip cekmemistim. Neyse bu kiliksiz tatlimin bu fotografi ile idare edin.
Bu tatlinin tadi beni benden alir, adinin yalanci profiterol olduguna da takilmayin, her yiyenin Inci'ye rakip olur tadinda yorumlarini alan bir tatlidir. Ben de haliyle her gelen misafirime nasil olsa tadi garantili diye bu tatlidan yaparim. Tarifi de kolaydir. Ben de paylasayim dedim. Benim gibilere yardimci olsun diye:)
Tatlinin adi sani: Yalanci Profiterol
Once malzemeler:
Krema icin:
7.5 su bardagi sut
2.5 su bardagi un
1.5 su bardagi seker
Kremsanti icin:
1 paket kremsanti
1 bardak sut
Ve digerleri:)
1 paket hazır cikolata sosu
1 paket tuzsuz etimek
7.5 bardak sut, 2.bardak un ve 1.5 bardak sekeri tencereye koyun, ocagin altini yakin ve fokur fokur kaynayip da, kasigi cevirmeniz zorlasinca ocagin altini kapatin. Ayri bir yerde 1 paket krem santi ile 1 bardak sutu blendir ile cirpin. klasik krem santi yogunluguna gelince, kremanin uzerine krem santiyi dokun ve blendir ile karistirin. Daha sonra bu karisimi derin bir kaba dokun ve icine sekilli sekilsiz etimekleri kopara kopara atin. Daha sonra krema ve etimek karisimini borcama dokun, uzerini biraz duzleyin.
Ayri bir yerde hazir cikolata sosunu, paketin arkasinda yazan sut miktari ile(yanlis hatirlamiyorsam 2. 5 bardak idi ama siz yine de kontrol edin) pisirin. Koyu kivama gelince borcamdaki karisimin uzerine dokun. Sogumasi icin buzdolabina birakin. Olay budur. Tatli bitmistir:)
Kucuk bir tuyo: Etimeklerin yumusamasi icin, bir gece buzdolabinda bekledikten sonra servis edilmesi tadini daha guzel yapacaktir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.