Sayfalar

17 Ekim 2013 Perşembe

Kısa Kaçamak Amasra

Bayram tatilinde eşimin 1 gün izni olunca tabi duramadım ve hemen plan yaptım. Maalesef Ankara konum itibari ile günü birlik şehir dışı geziler için çok uygun bir yer değil. Biz de diğer Ankaralılar gibi yaz-kış demeden çokça tercih edilen Amasra'da aldık soluğumuzu...Amasra hem deniz kıyısında olması hem de Ankara'ya 3.5 saat uzaklıkta olması sebebi ile Ankaralılar tarafından tercih ediliyor.

Benim en çok özlemini çektiğim şey deniz...Deniz kenarında hiç bir şey yapmadan oturmak veya ince belli bir çay eşliğinde kitap okumak....İşte Ankara'da bunları çok özlüyorum. O yüzden Amasra'da az zaman geçirsek de denize nazır bir masada rakı balıkla keyiflenmek iyi geldi. Amasra'ya gideceklere öncelikle tavsiyem mümkünse bayram gibi yoğun sezonda gitmeyin, adım başı insan, gürültü. Kafa dinlemeye gittim derken, bu ne gürültü diyebilirsiniz. Amasra'yı tercihen sonbahar veya ilkbahar gibi ara mevsimlerde gidin. Çünkü yazın da yazlık bir semte dönüşüyor. Önceden bu kadar popüler değildi. Gönderilmemiş Mektuplar filmi çekildikten sonra ve internet ve dergilerde Ankara'lılar için hafta sonu gidilecek yerler şeklinde yazılar yazıldıkça Amasra'ya rağbet arttı.

Amasra denilince, ilk yapılması gereken Canlı Balık (Mustafa Amca'nın Yeri) Restoran'ına uğramaktır. Amasra'nın bildiğiniz üzere salatası çok meşhur. İçine özellikle pancar turşusu koyarak, ekşiliğini sağlıyorlar. Masaya gelen güzel ekmekle, salataya bana bana yiyorsunuz. Bence Canlı Balık'ın salatası başka hiç bir yerde yok, o kadar güzel yaparlar. Ama bu sefer herhalde bayram nedeni ile aynı güzellikte yapılmamıştı. Bir kere eskiye nazaran porsiyonları küçülmüştü ve salatanın en büyük özelliği olan içindeki malzemenin çeşitliliğinde azalma vardı. Tabi yine de bir çok yere kıyasla çok güzel olmasına rağmen, eski halini bildiğimiz için ister istemez kıyasladık. Bence bayram yoğunluğunda olur o kadar diyebilirim. Şunu da söylemeden edemeyeceğim, Canlı Balık'ta yemek yemek istiyorsanız, en azından yarım saat sıra beklemeyi göze almalısınız. Önceden rezervasyon almıyorlar, gidince isminizi yazdırıyorsunuz. Biz de bekledik ama açıkçası değdi, deniz kenarında en güzel manzaralı masalardan birine oturduk.

Canlı Balık'ta biraz meze biraz balık söyledik. Esasında buraya her gelişimizde barbun yesek de bu sefer mezgitte karar kıldık, çok lezzetliydi. Meze olarak haydari, kalamar, güveçte karides, köz biber, beyaz peynir( o kadar güzeldi ki iki kere söyledik), patlıcan ve enginar söyledik. Tatlı olarak da ballı, cevizli yoğurt söyledik. 2 kişilik mezgit, 2 tek rakı ve 1 adet 50 lik Efes bira için hesap 133 TL geldi. (Bundan sonra gitmek isteyenlere fikir vermesi açısından hesap olarak gelen tutarı da yazacağım. )







Konaklamaya gelince, Amasra'da daha çok pansiyon tarzında yerler var. Bayram nedeni ile bütün odalar dolmuş ve bizim gibi önceden oda ayarlamayanlar için, camı olmayan izbe gibi odalar o odaya göre istenmeyecek fiyatlara kalmış. Biz de haliyle Amasra'da kalmadık. İnternetten daha önce araştırmasını yaptığım Bartın'da Fatma Hanım Konağı'nda kaldık. Amasra'ya 20 km uzaklıkta. Konağa gelince doğru bir tercih yapmışız dedik. Ahşap eski bir konağı restore etmişler. Odalar zevkle döşenmiş ve oldukça temiz. Bartın'da deniz vs yok ama gezip tozduktan sonra iyi bir yerde uyuyayım derseniz, Fatma Hanım'ın Konağı'nı tercih edebilirsiniz. Biz gecelik 150 TL'ye kaldık, kahvaltı dahil.


Bizim için keyifli bir gün oldu. Ve yine Ankara'dayız...

Gitmek isteyenler için adresler:

Fatma Hanım'ın Konağı:
Orta Mah. Karakaş Cad. No:37 Bartın
Tel: 0378 228 81 00
http://www.fatmahanimkonagi.com/

Mustafa Amca'nın Yeri Canlı Balık
Küçük Liman Cad. No: 8
Tel: 0378 315 26 06
http://www.amasracanlibalik.com/

6 yorum:

  1. sevgili Lulu,
    sen bu gezi yazısını işini iyice bi iyi yapıyorsun artık;)
    oldukça faydalı bi yazı olmuş canım; benim de gitmek istediğim yerlerden, gitmeden yazına yeniden bakıcam;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezgicim yorumun beni çok mutlu etti. Keşke daha çok gezsem de daha çok yazsam:) Gidince umarım sen de beğenirsin

      Sil
  2. Amasra benim çocukluğum ve de gençliğim demek, sayısız defa gittim - ama hep günü birlik hiç konaklamadım (Zonguldak'tan gelip gitmece :)), geçen sene konaklama için haftasonuna rezervasyon yaptırmaya çalıştığımızda (ki mevsim bahardı :)) hep dolu dediler, yine konaklayamadım :) Balığı, salatası, henüz çakal olmayan esnafıyla hala çok seviyorum, bir de benim küçük Amasra dediğim Çakraz var yakın, konaklama olanakları yine sıkıntılı (biz izci çadırında kalırdık çocukken) iki sene önce sadece yatak barındıran odada duşun ortak olduğu bir yerde kalmıştık, fiyat da buna uygundu zaten ama çocukla gidelim, eli yüzü düzgün olsun, odamda duş olsun deyince öyle bir yer yok malesef.
    Anılarıma gittim yazınla, eline sağlık ne de güzel yazmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yakınmışsınız, günü birlik gitmek de büyük avantaj, bir deniz havası almak insanın aklına düştüğünde, hemen gidebilmek ne güzel.

      Amasra'da ben de hiç çadırda kalmadım ama en çok da çadırda kalmayı merak ediyorum. Bir yaz gecesi güzel olabilir.

      Güzel yorumun için çok teşekkür ederim.

      Sil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.