Sayfalar

26 Ağustos 2016 Cuma

Tobb Etü Hastanesi'nde Doğum


Doğum öncesinde, insan hangi hastanede doğum yapacağına karar vermek için, çok araştırıyor. En ufak bir yorum, tavsiye vs faydalı oluyor. Ben de doğum yapan arkadaşlarıma sordum, kadınlar kulübünü okudum:) vs vs.

Ben de kendi fikirlerimi yazmak istedim. Belki birilerine faydası olur. Öncelikle benim doktorum, Tobb'un kadrolu doktoruydu. Ama doğuma kadar Tobb'da muayene vs olmadım, özel muayenehanesine gittim. İkinci olarak da, özel sağlık sigortam Tobb'da geçiyordu. Son haftalarda, ücretinden dolayı acaba başka bir hastanede mi yapsak dedim. Doktoruma da söyledim, O da hastaneyi sen seç, istediğin yerde ben seni doğurturum dedi. Ben de bunun üzerine, bir kaç hastane daha araştırdım.

Tobb'da hamileliğim süresince, "Normal Doğum", "Emzirme" vs eğitimlerine ücretsiz katılmıştım. Hamileyseniz, Tobb'un hastası olmanıza gerek kalmadan, ücretsiz bu eğitimlere katılabiliyorsunuz. Ayrıca, sertifikanızı saklarsanız, doğum yaptığınız takdirde, % 5 indirim de uyguluyorlar. Neyse efendim, bu eğitimler sayesinde, hastaneye de bir kaç kez gittim, hemşireleri vs gözlemleme şansım oldu. Bu aşamada hep memnun kalınca, hastaneye de göz aşinalığı olunca, Tobb'da karar kıldım.

Öncelikle, doğumdan bir kaç gün önce, anestezi uzmanı ile görüştüm. Doğumdan bir gün önce, saat 18:00'den sonra, olmak şartıyla, odamızı bize teslim ettiler. Bu nedenle, doğum telaşına kapılmadan rahat rahat odayı istediğim gibi hazırladım, süsledim.

Doğum olduktan sonra da, sürekli hemşireler gelip, kontrolleri yaparken, bilgilendirme de yaptılar. Hastane süreçlerinde, bilgilendirilmek benim için çok önemli. Ayrıca, her geldiklerinde kısa kısa eğitim verdiler. Her nöbette hemşire değiştiği için, her gelen önce kendini tanıttı. İlk anlar, anestezi etkisiyle ayaklarımı hissetmiyordum. Ben de başkasına yük olmayı pek sevmem ama sağolsunlar her esnada kendimi rahat hissetmem için ellerinden geleni yaptılar.

Ameliyat ortamını zaten bir önceki yazımda bahsetmiştim. Hepsi güler yüzlü ve cana yakındı. Onlar öyle olunca, sanki hep beraber bir şeyler içip, sohbet etmeye gelmiş gibi hissettim. Bence moral çok önemli.

Bunun haricinde, ben standart odada kaldım. Suit daire vs de vardı ama o kadar para verecek kadar zengin değilim:) Standart odanın büyüklüğü de gayet iyiydi. Odanın temizliği, yemekler vs de bir otel konforunda idi.

Sezeryanda genellikle iki gün kalınıyormuş. Ben önceden de doktorumla konuşmuştum, ikinci günümü her şey normal ise evimde olmak isterim diye. Genellikle, evde bekleyen çocukları olanlar da bir gece kalmayı tercih ediyormuş. Ayrıca, tek gece kalırsanız, bir tık daha az ödüyorsunuz. İkinci gün kendimi iyi hissedince, taburcu olmayı istedim. Tobb da yenidoğanlara hatıra olarak, porselen mama takımı veriyormuş, sürpriz oldu. Bunun haricinde, bebek ilk doğduğunda, doğumhanede ayak izini alıyorlar, bir ay sonra, sertifika olarak veriyorlar.

Özetle, ben kendi doğum sürecimde, Tobb Etü'den memnun kaldım, belki birilerinin işine yarayabilir diye paylaşmak istedim. Hamileyseniz, "kolay doğumlar" diliyorum.

7 yorum:

  1. Bu harika yazı için teşekkürler. Güçlü kaleminizle ne güzel anlatmışsınız. Ben de bu hastanenin Hemşirelik Hizmetleri Direktörüyüm. Size bebeğinizle birlikte mutlu, sağlıklı güzel bir ömür diliyorum. Bu güzel yazı, duygular ve düşünceleriniz için tekrar teşekkürler. Yasemen Özkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin Hanım merhaba, güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Memnun kaldığım için paylaşmak istedim. Bebeğimin kontrolleri için de Tobb'a gelmeye devam ediyorum. Memnuniyet devam ediyor yani:) Sevgiler

      Sil
  2. Analı babalı sağlıklı büyüsün, ulusuna hayırlı bir evlat olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için. Kendisine, topluma, vatana yararlı bir kişi olması bizim de en büyük dileğimiz

      Sil
  3. Merhabalar! Öncelikle Allah analı babalı sağlıkla, mutlulukla büyütmek nasip etsin :) Benim de doktorum TOBB'un kadrolu doktoru, büyük ihtimal doğumu orada yapacağım. Kan sulandırıcı iğne kullandığım için risk almamak adına sezeryan doğum olması gerekiyor. Merak ettiğim çok şey var ama aklıma gelenleri sorayım size şimdilik :) Doğumhane'de ten tene temas dediğimiz ya da doğumdan hemen sonra emzirme dediğimiz olayları destekliyorlar mı? Hemşireler bu konuda deneyimli mi? Doktora mı bağlı yoksa bu durumlar? Emzirme konusunda hemşireler (eğitimlere katılmadım) özverili mi? Oda süslemesi gibi detaylarda doğum paketine dahil olan şeyler var mıydı? Çok soru sordum ama yakın tarihli bir yazı bulunca çok sevindim hemen yazmak istedim :) Teşekkür ediyorum şimdiden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kusura bakmayın yorumunuzu geç gördüğüm için geç cvp yazıyorum. Ten tene temas benim beklentimşn altındaydı, çünkü hemen ölçüm, iğne vs gibi yapılmaı gerekenlere odaklandılar, sonrasında odaya çıkarmak istediler, ben daha evladımı görmedim deyince, getirip yanağıma değdirdiler. Baştan bu konuda uyarmak iyi olabilir. Emzirme komusunda çok destekleyiciler. Sık sık gelip kontrol ediyorlar ve yönlendiriyorlar. Oda süsleme hastane fiyatına dhil değil, hepsini kendim organize ettim. Hastane fiyatına kapı süsü dahil, bence olmasa da olur. Süsleme olayı kişilerin zevkin göre değişeceği için dahil olmaması iyi bence. Şimdiden size de kolay bir doğum diliyorum. Aklınıza takılan bir soru olursa sorabilirsiniz

      Sil
  4. Merhaba. Ne güzel sağlıkla doğmuş bebeğiniz. Doktorunuz kimdi acaba

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.