Sayfalar

20 Temmuz 2013 Cumartesi

Balkanlar Başlasın....

Geçen aylarda Pegasus'da kampanya olduğunu görünce, hemen nerelere gitsek ne yapsak diye ülke ülke biletlere bakmaya başlamıştım. Saraybosna'ya ucuz bilet olunca, hem görmek istediğimiz yer olması hem de vize istememesi sebebi ile anında biletlerimizi aldım.

Normalde plan yapan, gitmeden araştıran, otel rezervasyonları çok önceden yaptıran biriyim. Bu sefer bu özelliğimi bir kenara bırakıp, kervan yolda düzülür biraz da macera olsun diyerek, çıktık yola. Ne araba kiraladık ne de otel rezervasyonu yaptık. Ve iyi ki de öyle yapmışsız. Farklı ülkelere girip çıkınca, yolun ne kadar süreceğini bilemiyorsun o yüzden geçerken aaa burası ne hoş bir yermiş dediğin yerde kalmak daha güzeli...

Hadi başa dönelim...Geçen pazartesi günü Saraybosna'da inince, havaalanında yer alan araba kiralama şirketlerine gittik. Hertz'den kiraladık. Farklı ülkeleri gezmek istiyorsanız, yeşil bir belgesi olması gerekiyor aracın, araba kiralayacaksanız muhakkak sorgulayın. Pazartesi'den Pazar' a kadar 700 KM'ye yani TL cinsinden 900 TL civarı ödedik. Bu ücrete ek olarak, Garmin navigasyon cihazı aldık. Bir de araç sigortası yaptırdık. Arabamızı alır almaz, havalimanının yakınındaki bir benzinlikçiden detaylı bir yol haritası aldık. Ve sonra ver elini Belgrad olsun dedik.... Ama o kadar kolay olmadı malesef...Garmin'in haritası galiba güncel değilmiş, bizi ana yol yerine bir noktada ormanlık alakasız bir yola soktu. Yeni yerler görmek açısından muhteşem de oldu, öyle güzel yerlerden geçtik ki... Bosna Hersek'den Belgrad'a gidene kadar, çok güzel köyler gördük, doğasına bayıldık, yemyeşil kocaman dağlar, sanki bizim Dogu Karadeniz gibi...Bir de sürekli dağların arasından akan ırmaklar var...Manzara o kadar güzel ki...Gördüğüm görüntüleri beynimde dondurmak istedim.

En başta bütün geziyi tek bir yazıda yazmaya karar vermiştim baktım çok uzun olacak, bölmeye karar verdim. Sırada Belgrad var...

1. Balkanların ne kadar yeşil olduğuna ben de şahidim. Bulgaristan ve Hırvatistan'da bulundum. Oralar orman da bizim ülkemiz değil mi? aslında cevap şu; onlar tahrip etmemiş biz hepsini kesmişiz...sınırdan araçla geçenler bilir. tek şeritli yoldan ama yollara kadar taşan ağaçların arasından Türk sınırına gelirsin, sınırdan sonra küt diye ağaçlar biter ve 4 şeritli yollar başlar. Şimdi bu gelişmişlik modernizim falan değil bildiğin insanoğlunun kanlı elleri...
    oradaki yeşili görünce insan hem büyüleniyor hem de içi acıyor...aklıma geldikçe kahroluyorum hala... :(

2. Benim de gitmeyi çok istediğim bir yer...yeni yazıları bekliyoruz:)

3. Gburcu o kadar haklısın ki yazdıklarında...Yurt dışından gelince her seferinde bir daha kahroluyorum. Güzel ülkemiz nasıl bu hale gelmiş diye. Malesef dört şeritli yollar, veya yüksek katlı binalar gelişmişlik değil. Bir çok şey yanlış değerlendiriliyor ve geri dönüşü olmayan hatalar oluyor. Balkanlar yemyeşil evler az katlı, insanın beynine kazınıyor görüntüler

4. sihirli oklava umarım en yakın zamanda gitme fırsatı bulursun, pegasus un kampanyalarını takip et ciddi anlamda ucuza geliyor

5. bu son postlar bomba olmuş!
    çok imrendirici ve de çok kıskandıran türden:)
    notlar alındı apontan gelişen tatile bayılırım zaten, yer belirlemeden beğendiğin mekana girmek ve keyif almak gibisi yok bilirim!
    sayende balkanları gezdim canım, darısı başıma:)

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.