Sayfalar

24 Şubat 2011 Perşembe

Eski Turk Filmleri

Bazen televizyon kanallarinda oradan oraya gezerken sevdigim tarzda bir Turk filmine denk gelirsem cok mutlu olurum. Televizyonun onunde, yuzumde aptal bir gulumseme, elimde kumanda kalakalirim. Yani seviyorsam zaten milyon kere izlemisimdir. Bir yanim zaten bu filmi kacinciya izliyorum der, bir yanim da Turk filminin mutlu eden yanini hatirlatarak, bir kere daha izle ne var der. Zamanim varsa, keyifle yine izlerim. Turk filmlerinde mantik aramiyorum, yani simdi sinemaya gitsem, o mantiksiz, bu mantiksiz gibi bir suru sey dusunerek filmin icine edebilirim. Ama eski Turk filmlerinde zaten mantik aramiyorum ve  filmin icinde samimi iliskiler buldugum icin izliyorum. Neseli Gunler en favori Turk filmimdir.Tursucu kari-kocanin hikayesi. Bence bir klasik, herhalde bircok insan izlemistir. Kadro zaten super...Munir Ozkul, Adile Nasit, Sener Sen... Liste daha da gider.
Bu Munir Ozkul ve Adile Nasit'li Turk filmleri furyasinin yaninda, bir yandan baska bir kategoride sevdigim, Filiz Akin, Turkan Soray, Gulsen Bubikoglu, Fatma Girik ve Hale Soygazi'li filmler de vardir. Tabi bu saydiklarimin da bir suru hayrani vardir. Kimi ben Turkan Soray'ciyim derken, kimi illa ki Filiz Akin der. Bu kisiler yaslari gecse de, dis gorunusleri itibariyle cami yikilmis, ama mihrabi yerinde kalmis sozunun hakkini fazlasiyla verirler. Herkesin bir favorisi vardir. Benim favori listem:
1- Gulsen Bubikoglu
2-Filiz Akin
3-Turkan Soray
4-Hale Soygazi
5-Fatma Girik gelir.
Peki sizinki?
Fotokaynak1,
Fotokaynak2,Fotokaynak3, Fotokaynak4, Fotokaynak5





8 yorum:

  1. Gulşen Bubikoğlunu,Türkan Şorayı,Metin Akpınar-zeki Alasya.. çok severdim bende hepsini.Ve hala bayıla bayıla izlerim eski Türk filmlerini.Şimdi bir filmi bir 2 kere izlesem sıkılıyorum ama o filmleri bilmem kaç bin kez izledim hala aynı.Bıkmadan,sıkılmadan.Bi tılsımı var sanki:)

    YanıtlaSil
  2. Pinarcim, kesinlikle bir tilsimi var. Zeki Alasya-Metin Akpinar demisken, 2, favori filmim de `Mavi Boncuk` dur. Simdi olsaydi da izleseydim. Offf.. Bugune kadar gidip almayi niye akil edemediysem:(

    YanıtlaSil
  3. Tam benlik bir konu olmuş
    Benim favorilerim Türkan şoray,Hülya koçyiğit,Filiz akın,Kartal tibet,Aytaç arman,Edizhun,Murat soydan
    Bende tvde denk geldiğimde oturup izliyorum özelliklede siyah beyaz eski türk filimlerini çok seviyorum şimdiki filimlerde o eski türk filimlerinin sıcaklıgını ve duygusunu bulamıyorum bazen oturup netten yeşilçamın eski filimlerini izliyorum ve çok SEVİYORUM
    pınar yazdıklarına harfi harfine katılıyorum canım ya gerçekden de şimdi bir filmi iki defa izlesek zevk alamıyoruz ama o eski türk filimlerini milyon defada izlesem sanki ilk defa izliyormuş gibi zevkle izliyorum
    kemal sunal zeki alasya metin akpınar filimleride bir HARİKA,duygusal takılmak istediğimde degil ama gülmek istediğim zaman bu üçlünün filimleri bir harika oluyor :-)

    YanıtlaSil
  4. ben o çağa pek yetişemedim :)

    YanıtlaSil
  5. Bide şey vardı Zeki Alasya ile Metin Akpınarın Güler misin Ağlarmısn?Onuda çok severdim.Uzun zamandır izlememşitim bak izliyim ben onları dur:)

    YanıtlaSil
  6. hepsi birbirinden muhteşem insanlar gercekten filmlerde bir harika özellikle makyaj ayrıntıları dikkat cekici :D


    krmzitaban.blogspot.com
    ziyaretcilerimi beklerim :D

    YanıtlaSil
  7. ayy ben de bayılırım ve türk filmi arşivim var.
    Özellikle en güzel türk filmi "yalancı yarım" ya da "mavi boncuk" bir de "süt kardeşler"
    :)

    Ve benim listem
    1- Türkan Şoray
    2- Hülya Koçyiğit
    3- Filiz Akın
    4- Gülşen Bubikoğlu
    5- yok :)

    YanıtlaSil
  8. 1- Filiz Akın
    2- Ayfer Feray
    3- Güngör Bayrak
    4- Gülbin Eray
    5- Leyla Sayar

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.