Sayfalar

24 Nisan 2013 Çarşamba

Deli Yengeç

Ankara'da meze yemek için gidilmesini tavsiye edeceğim bir yer Deli Yengeç. Filistin Caddesi'nin başlarına doğru solda kalıyor. Çok büyük bir yer değil, keyifli döşenmiş, samimi bir havası var. Rakı eşliğinde keyifli sohbetlerin bol olacağı bir yer, canlı müzik olmaması da avantaj rakı sofrasında sohbeti tercih edenler için. Yemekler için ise şimdiden uyarıyorum, görsel bir şölen başlıyor, karnı aç olanlar bundan sonrasını okumasın:)

Önce soğuk mezelerle başladık, girit ezmesi çok güzeldi, yeşil salata ise balık restoranları içinde yediğim en güzellerinden biriydi, yeşil salatayı yapmak esasında çok kolay gözükse de sosu, sunumu bir bütündür, burada çok güzel yapmışlar. Mezelerin adını söyleyerek almadık, görerek seçtik bu sebeple isimlerini tek tek yazamayacağım. Bunun haricinde marine edilmiş levrek baya başarılıydı. Şu kapama dolma gibi olan şeyin içinden de kurutulmuş domatesler çıkıyor, sürpriz yumurta gibi:)

 
Gelelim ara sıcaklara...Tarçınlı keçi peyniri, ilk defa yediğim bir şey, yoğun bir tadı var, bu sebeple aşağıdaki tabak dört kişiye rahatlıkla yeter, sıcak tüketilmesi gerekir, peynirli meze sevenlere tavsiyemdir.
 
Aşağıdaki üçleme ise muazzam, kalamar, levrek ve balık köftesi... Sıcacık, tam kıvamında pişmiş, içinin doluluğu, sosu, lezzeti on numara beş yıldız!
 
Sarılı somonu yememizi Duygu foursquareden önermişti, o an mümkün değil yiyemem yer kalmadı başka sefere desem de masaya önceden sipariş verildiğini öğrenince ve masaya siparişimiz gelince tabi ki tadına baktım, çok güzeldi, bu somonlu sarmayı da başka yerde denememiştim, başarılı tavsiye ederim.
 
Bunların haricinde diğer ara sıcaklar...



 
Ve kapanış...Yalı Çapkını... Ne kadar tok olursanız olun hatta dün bana olduğu gibi çok yemekten gözleriniz dolsun ama yine de kapanışı dondurmalı yalı çapkını ile yapmadan gelmeyin...
 
 

3 yorum:

  1. ay nasıl çekti canım, deli yengeçi ben de çok duydum ama hiç gitmedim, şu andan itibaren gidilecekler listeme eklendi :)

    YanıtlaSil
  2. Not ettim. Gerçi fiyatlardan bahsetmemişsiniz ama anladığım dert etmediğinize göre makul.

    YanıtlaSil
  3. Canım biz hiç gitmedik ilk defa duydum, ama kesin gidilmeli süpper görünüyorlar hepsi. Bİrde maşallahınız var, hepsini yedinizmi acaba? :D afiyet olsun sevgiler canım:)

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.