Sayfalar

24 Ağustos 2011 Çarşamba

Firarperest ve Pismanlik

Biraz once Elif Safak'in Firarperest adli kitabini bitirdim. Kitap Elif Safak'in birbirinden farkli konularda yazdigi yazilari iceriyor. Romanlarini daha cok sevdigim icin, bu kitaba basladigimda her biri ayri yazi seklinde yazilmasini biraz garipsedim.Hatta en basta sevmedim. Okudukca yazilarda degindigi bazi noktalarda kendimce birseyler buldum ve secilmis olan cumleleri,bana animsattiklarini sevdim. Bu kitaptan en cok aklimda kalan Yusuf Atilgan'in Oguz Atay'in unlu eseri Tutunamayanlar karsisinda suskunlugudur. Bence herkes kendince birseyler bulabilir asagida satirlarda.

.................................................
Yusuf Atilgan'in 1980'lerde Oguz Atay'i kaybettikten sonra yazdigi bir yazi var, diyor ki: " Gunlerden bir gun , bir paket geldi bana. Actim icinden bir kitap cikti: Tutunamayanlar.Kitap imzaliydi ve icinde soyle bir yazi vardi: "Ilgileneceginizi umarak..."
Yusuf Atilgan bu kitabi okur, cok da sever.Ama bunu hicbir zaman Oguz Atay'a soylemez."Benim okudugum kitap o kadar muthis bir eserdi ki, boyle muazzam bir kitabi kaleme alan birinin daha nice eserler yazacagini dusundum.Benim yorumuma, iltifatima, soyleyecegim iki cift lafa ihtiyaci olmadigini dusundum.Dolayisiyla hicbir zaman takdirlerimi ona iletme geregi duymadim." Ama aradan seneler gecer, ortak bir arkadaslarindan oyle bir sey isitir ki, bu hadiseyi yeniden hatirlamasina sebep olur. "Ben Yusuf Atilgan'a kitabimi gonderdim, ama kendisinden tek bir kelime bile duymadim, Tek gordugum kayitsizlik oldu" demistir Atay.Bunu duyan Yusuf Atilgan cok pisman olur; ancak gectir artik. Oguz Atay vefat etmistir. Ve Atilgan bu aniyi anlatirken der ki: "Eger bugun hayatta olsaydi, ne yapar ne eder muhakkak onu bulur, karsisina gecer, yuz yuze ona kalemini ne kadar takdir ettigimi soylerdim".
.....................................................
Esasinda gunluk hayatta da bir cok konuda biz de boyle davranmiyor muyuz? Sahsim adina oz elestiri yapacak olursam, guzel seyler cok guzel olsa bile bazen, bizim soyledigimiz iki cift lafa ihtiyaci mi var ki diyerek, dusuncemizi kendimize sakliyoruz, sikayet etmeye gelince herkese, guzel bir sey var ise sadece kendimize sakliyoruz. Yusuf Atilgan'in yasadigi pismanligi yasamamak, keske yasasaydi ne yapar ne eder soylerdim demek yerine, firsatimiz varken,deger verdigimiz, begendigimiz seyleri soylemeliyiz bence.Herkesin duymaya ihtiyaci vardir. Sizin de.... Benim de...Herkesin!
 
Not: Noktalar arasinda yazdigim yerleri Elif Safak'in Firarperest adli kitabindan(Sf.185) yazdim. Emege saygi diyerek atlamayayim dedim:)
fotokaynak

13 yorum:

  1. hakikaten değer verdiğimizde söylememiz lazım.çok haklısın!

    YanıtlaSil
  2. ben firarperesti pek çok sevmiştim, hatırlarmakda fayda var ikinci yarısı da firarperest tarzında bir kitap, deneme yazıları var:)

    YanıtlaSil
  3. İlk çıktığında koşa koşa gidip almıştım firarperesti. bir nefeste de okumuştum. Çok güzel hikayeler ve noktalar var içinde...

    Keşke bazen kendimize saklamasak düşüncelerimizi...

    YanıtlaSil
  4. İnsanlar eleştirmek için ağızlarını açtıkları kadar güzel şeyleri söylemek için de açsalar keşke, kendilerine saklamak neden, niye ben de bilmiyorum anlamlandıramıyorum da.


    http://betwinus.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. çok etkileyici bir yazı hazırlamışsın.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Cherryblossomgirl:Bazen hayata kaptirip gidiyoruz, soylemek lazim

    Zeynep: Ikinci yarisi adli kitabi da senin blogunda gorunce merak etmistim. En yakin zamanda alip okuyacagim

    Lalis: Her yazisini cok sevmesem de kitapta bazi noktalari sevdim. Evet saklamak yerine soylemek lazim ama biraz zor:(

    BeTwinUs:Bazen ben de soylemek konusunda tutuyorum kendimi, sebepsiz. Sanki karsindaki insanin guzel birsey duymaya ihtiyaci yok. Soyleme isini gelistirmek lazim.Ben de dahil:)

    Deeptone: Cok tesekkur ederim. Kitaptan alinti yaptigim her satiri kitaba baka baka yazdim valla:) Emek var:)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine emegine parmaklarına saglik

    YanıtlaSil
  8. Kokosss: Cok tesekkur ederim canım

    Deep: Hemen mime ışınlanıyorum, en kısa sürede cevaplamaya çalışacağım

    YanıtlaSil
  9. merhaba!!
    giz bizi ençok gezen diye mimleyince sana geldim :))

    YanıtlaSil
  10. eskiAçık: Herkes kitap okumayı sevecek diye bir şey yok zaten:)

    Buket: Hımm bir gezenti ile karşı karşıyayım o zaman:) Hoşgeldin bloğuma:)

    YanıtlaSil
  11. elif şafak hiç okumadım ama merak ettim şmdi :)

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.