Sayfalar

9 Ağustos 2011 Salı

Saroz Korfezi ve Sorf

Tatilin sonuna dogru Saroz Korfezi'nde yeni bir sorf okulunun acildigini duyduk. Tabi benim esim aktivite adami, bu sorf okulunu duyar duymaz, cantamizi topladik ve yine yeniden yollara dustuk. Iyi ki de oyle yapmisiz. Canakkale uzerinden feribotla Eceabat'a gectik. Soyle soyleyebilirim. Istanbul'da Kilyos gibi yerlerden, dip dibe guneslenmekten biktiysaniz, gurultuden bunaldiysaniz, bu sorf okulunun bulundugu yer tam size gore. Istanbul'a sadece uc bucuk saatlik mesafede. Keske yazin basinda kesfetseydim,her haftasonu firsat buldukca giderdim, hatta firsat yaratmak icin resmen cabalardim:) Kisa bir ozet geceyim. Burasi Kabatepe Limani'na 5 kilometre mesafede bir yer. Kum Oteli'nin bunyesinde hizmet veriyor. Ama otelden bagimsiz. Illa ki gidince o otelde kalmak zorunda degilsiniz. Otele gelince, otele girer girmez iki katli binalari gorunce, apart daire zannediyorsunuz. Ama oyle degil:) Ayrica, karavan bolumu de var, karavaniniz var ise tercih edebilirsiniz. Almanya'daki en onemli kamp dergilerinden birinde buraya iliskin bir yazi yazilmis diye duydum, ama kendim okumadim, bana diyenlerin yalancisiyim:) Otele gelince, temiz odasi, acik bufe yemekleri ile guzeldi. Biz bir gece kaldik, sorf okulunu merak ettigimiz icin gittigimizden, otel hakkinda daha yazmayacagim:)

Sorf okulunun adi: Storm Windsufing Center


Sorf okulu icin sunu diyebilirim, islerinde uzman sertifikali kisiler egitimi veriyor. Baslangic, gelisim ve ileri seviye egitim programlari var. Benim gibi spor yapan birisi degilseniz, birden derinlesen sularda, sorf board'unun uzerine cikmak icin fazlasiyla debelenmeniz gerekebilir. O derin sularda sorften her dustugunuzde tamam ben bu isi birakiyorum diyebilirsiniz. Yani ben biraz kolayci bir tipim, pes edebilirim, daha baslamadan kustum diyebilirim. O yuzden benim icin baslangiclar onemli. Yavas yavas olacak,cok zorlamayacak. Dur yaaa ben neden bahsediyorum. Konudan uzaklasmayalim. Demeye calistigim burada sular birden derinlesmiyor, usul usul. Yani board'dan dustum,sularin derin olmamasi sebebi ile ben bile hoopppp diye ustune cikabilirim:) Yani sorf yapmayi denemisligim bile yok, sanki hop oraya hop buraya cikabilirim gibi yaziyorum, bilmiyorum ozguven mi geldi:) Bu suyun birden derinlesmemesini sevdim, en azindan bir kere de olsa deneyebilirim degil mi? Evet evet!

Bir de sorf ders fiyatlari Alacati'ya gore oldukca makul. Hatta oyle ki biz sorf ders ucretini(4 ders) sordugumuzda, biraz sasirip, Euro mu diye sorduk. Eee ders ucretinin makul olmasi, insani denemek icin daha da tesvik ediyor. Bizim tatilin sonuna denk gelmesi sebebi ile bir gun kalabildik, o yuzden deneyemedik. Ama en yakin zamanda "Lulu sorf ogreniyor" basligini gorurseniz sasirmayin derim:)

Bu da sitelerinde buldugum videolari:



15 yorum:

  1. ayy ben de gitmek istiyorummmmm!!!

    YanıtlaSil
  2. Mia'cim Istanbul'a hakikatten cok yakin. Havalar sogumadan bu kesfedilmemis guzelligi kesfetmelisin:)

    YanıtlaSil
  3. baştan söyliyim manzara şahane! :) çok atletik bi insan olmasam da sörf yapmak çok hoş olabilir, ailemi ikna edersem gelecek yaz uğrayabiliriz belki :) öneri için teşekkürleer ;)

    YanıtlaSil
  4. What's Next: Evet manzara cok guzeldi.Ailene gonul rahatligiyla soyleyebilirsin, kalan insanlarin yuzde 90 i aile idi. Ailen de keyif alabilir orada olmaktan.

    YanıtlaSil
  5. Saroz'u pek severim. Sörfle alakam olmasa da, övgüleri ben de duyuyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Francesca: Sorfle benim de alakam yok, umarim olur:)

    YanıtlaSil
  7. lulu, işte bu süper haber!!

    Kum oteli biliyorum kalmışlığımda var ama bizim zamanımızda surf imkanı yoktu nitekim surf için çok elverişli bir yer hem sığlık hem rüzgarlı. Bu sene geçti ama seneye kaçmazzzz....

    http://trendydolap.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. Trendydolap: Benim için de süper oldu, haftasonu Istanbul'dan uzaklasıp sessiz yerleri keşfetmeyi sevdiğimiz için burası bizim için güzel bir yer oldu.

    Kum otel de guzel, beklentin çok yüksek değilse. Bizim için gayet iyiydi. Bu sene Ekim'e kadar sörf okulu açık olacakmış. Eylül ayında daha güzel havalar devam eder diye düşünüyorum. Öyle olursa belki sezon bitmeden biz de gideriz.

    YanıtlaSil
  9. Saroz Körfezi'nin denizinin güzelliği kadar rüzgarı da sörf için çok elverişli. İnsan cuma günleri köprü trafiğinde harcadığı 2 saati biraz kasıp 3.5 saati göze alsa böyle harika bir sporu popüler olmuş diğer mekan olan Alaçatı'ya göre çok daha makul olarak yapabilir. Süpermiş gerçekten.


    http://gizliteras.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. Giz: Aynen oyle dun haftaici olmasina ragmen 2 saat neredeyse trafikte kaldim. 1.5 saat daha gitsem tatilde olacagim:)Alacati'ya gore kesinlikle cok daha makul. Yaz bitmeden denemek istiyorum

    YanıtlaSil
  11. öerhabalar ben buraya hiç gitmedim.genelde alaçatıda sörf yapıyorum.tavsiye edilebilecek bir yetmi.yada yapan varsa bana ulaşabilirmi.5439394999 şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, sessiz sakin olması açısından güzel, çeşme gibi kalabalık da değil, rüzgarı bol. Sörf yapmadığım için maalesef kıyaslama şansım yok, gitmeden önce bu sörf okulu hala açık mı diye öğrenmek de fayda var.

      Sil
    2. teşekkürler.bir gidip görmekte fayda var

      Sil
  12. Ege’nin tüm güzelliklerini de ele alan Alaçatı otelleri bu tür aktiviteleri sizlerle buluşmaktadır.
    Alaçatı sörf merkezleri, sörf nedir, nasıl yapılır, sörfün tarihi ve faydaları sayfamızda!
    http://www.alacatiotel.com.tr/alacati-sorf/

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.