Sayfalar

11 Ocak 2011 Salı

Ne Oldu Kaniniza mi Dokundu?

Diziyi izlemedim. Gazetelerde bu dizi ile ilgili haberleri okudum. Bu dizi neymis! dedim. Butun herkes bu diziyi konusuyor. Yine Fransiz kaldim olan bitene. Aynisi Sehrazat doneminde olmustu, televizyon izlemedigim bir donemde, herkes Sehrazat'a teklif edilen parayi konusuyordu, bin bir turlu espri havalarda donuyordu. Arkadaslar diziyi ozet gecmisti de haberdar olmustum. Ama durum simdi cok farkli, simdi millet konusmakla kalmiyor, sikayet ustune sikayet ediyor. Sikayetler dizi daha yayina girmeden baslamis. Diziye gelen sikayet sayisi oyle boyle degil. Hurriyet'de okudugum kadariyla gecen yil 9 ayda toplam 64 bin bildirim yapilirken, bu sene Muhtesem Yuzyil icin 25 gunde 75 bin sikayet gelmis. Simdi bu nedir demek istiyorum. Tarih yanlis anlatiliyor diye sikayet edenlerin kaci bir tarih kitabi alip eline okumustur merak ediyorum. Diziyi elestirenler Kanuni donemi sadece haremden ibaret gibi anlatilmis demis. Yani ilk bolumunde bu yorumu niye yaparsin, tarih bu, insan bu...Kadin da olabilir, savas da olabilir, zafer de...Daha ilk bolumunden bu pesin hukum niye? Yani diziyi izlemedim, sonucta dizi oyledir, boyledir diyemem. Ama anlayamadigim insanlarin tepkisi. Sonucta adamlar belgesel cekmemis, oyle bir iddaalari da yok.Olay sadece bir kurgu. Normalde herseye tepkisiz bir milletken, sormak istiyorum ne oldu kaniniza mi dokundu?
Fotokaynak

9 yorum:

  1. bizim insanımız bilmeden okumadan araştırmadan ahkam kesmeyi öyle seviyor ki bu lafları edenlerin kaç tanesi osmanlıyla yakın geçmişle ilgili bir kitap alıp okmuştur merak ediyorum doğrusu..

    YanıtlaSil
  2. Aynen oyle Zeynep, benim de elestirdigim nokta bu,bazen korkutuk kaptirip gidiyor bizim millet takilip bir seyin ruzgarina..Arada bir orta yolu olmali, ya tepkisiz kaliyorlar ya da tepkiliyim diye ne yapacaklarini sasiriyorlar. Dizinin kaldirilmasi icin eylem yapanlara bir anket uygulasalar, herhalde tarih ile ilgili kitap okuyan dogru duzgun bir Allah'in kulu cikmaz!

    YanıtlaSil
  3. O değil de dizi çok kötü anacım ya. Daha kötü ve beceriksiz bir hürrem bulamazlarmış.

    YanıtlaSil
  4. Diziyi izlemedim ama her yerde bu kadar yorum yapılınca, bir bölüm izleyeceğim. Hatta o kadar olay olduğuna göre ilk bölümü izleyeyim internetten. Draleye, izler izlemez yazarım yorumlarımı Hürrem hakkında:)

    YanıtlaSil
  5. Birazcığını izlesen bile yeter emin ol. Bir de adım Dralaye yahu aaa:D

    Yorumunu bekleyeceğim=)

    YanıtlaSil
  6. Yaa kusura bakma Dralaye, yanlış yazmışım, bir daha olmaz:) Bloğunu izlemeye aldım,izler izlemez haberdar ederim seni.

    YanıtlaSil
  7. Ağzına sağlık diyorum başka bir şey diyemiyorum!

    YanıtlaSil
  8. Tugce eylem yapan insanları görünce, gazetede yazan yazıları okuyunca hakikatten ne oluyor dedim. İçimden daha da derinden yorumlar geçiyor ama gerisini kendime sakladım, yani susmuş halim bu:)

    YanıtlaSil
  9. Çok haklısın. Ne diyeyim artık, anlayamıyorlar :) Umarım bir gün o seviyeye gelirler. Tarihteki insanlar farklı bir boyutta yaşamıyordu sonuçta :)

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.