Sayfalar

17 Ocak 2011 Pazartesi

Kibarlik Budalasi

Kac senedir Kibarlik Budalasi adli oyunu gormek istiyordum.Gecenlerde sehir firsatinda gorunce kacirmadim, biletleri hemen aldim:)Aralik ayindakine gitmeyi planliyordum ama biletlerin satilmaya baslandigi gun salon dolmus ve biz de bugune kaldik. Acikcasi Haldun Dormen'i sahnede izlemek istiyordum.
Oyun bilindigi uzere Moliere tarafindan yazilmis. 17. yuzyil Fransa'sini anlatiyor. O donemlerde yasayan siradan birinin -soylemekte yarar var saf ve zengin-asiller sinifina girebilmek icin yaptiklarini komedi seklinde anlatiyor.
Oyundan keyif aldim ama aldigim keyif tavan yapti diyemeyecegim. Burada oyunculuklarini elestirecek kadar tiyatro ve oyunculuk bilgim de yok. Sadece aldigim keyif acisindan degerlendirebilirim. Ben tiyatroya gittikce, cok kotu bir oyun olmadigi surece keyif alan birisiyim. Hele en son alkis aldiklari sahnede, icim urperir, bu benim hayatta gercekten imrendigim anlardan biridir. Su aralar bir de Nilgun Belgun ile Ali Poyrazoglu'nun Iyi Gunde Kotu Gunde adli oyununu merak ediyorum. Cok guzel diye duydum. Giden varsa yorumlari bekliyorum.

2 yorum:

  1. Ben de yakın zamanda izledim bu oyunu. Çok keyif aldığımı malesef söyleyeneyeceğim. Haldun Dormen'i anlamakta çok zaman zorlandığımı itiraf edeyim ama Ebru Cündübeyoğlu tek kelimeyle muhteşemdi.
    Neden onu ekranlarda daha sık izlemiyoruz ki?

    YanıtlaSil
  2. Lucy Van Pelt, ayni seyi ben de dusunuyorum.Ben keyif aldim ama oyun sirasinda vavvvv! demedim. Yani belki de uzun zamandir bekledigim icin beklentim yuksekti diyecegim ama zannediyorum ki sorun beklenti de degildi. Oyundan gelince acaba ben mi keyif alamadim diye internetten arastirma yaptim, cogu insan bizimle ayni goruste. Ebru Cundubeyoglu da benim bekledigimden iyiydi.

    YanıtlaSil

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.