Sayfalar

14 Kasım 2010 Pazar

Ben ne okudugumu biliyor muyum?

Bu ara elimde farkli zamanlarda basladigim dort kitap var. Birincisi Cavdar Tarlasinda Cocuklar-Jerome David Salinger. Kafasi karisik bir cocugun belirli bir zamanini anlatir. Bu kitap bazi okullarda okunmasi zorunlu kitaplar listelerinde yer almaktadir. Bu sebeple bir seyin zorunlu olmasiyla keyfin sifira indigi noktada muhalif karakterli ogrenciler bu kitabi genellikle okumayi reddeder veya hedoo bodooo seklinde okurlar. Bu kitap, icindeki bir kac cumle ve hatta karakter icin hayatimin kitabi diyen insan sayisi da az degildir. Ben de bu kitabi yillardir gorurdum,kitabin ismi degisik gelir cezbederdi, hani Tuna Kiremitci misali, git kendini cok sevdirmeden vs... Yani sirf kitabin adi icin kitabi alirsin ya, bir nevi oyle iste. Ben de bir ara Taksim'e gittigimde Yapi Kredi Yayinlari'ndan aldim, basucuma koydum, baya da okudum. Ama sonra ne oldu. Hanefi Avci kitabini(Halic'te Yasayan Simonlar) cikardi. Kacar mi tabi kacmaz.Zaten dort gozle beklemisim kitabin cikmasini.Yok yasaklancak yok basilmadan toplatilacak...Ben de Migros raflarinda gorur gormez hemen aldim.


Eee ne oldu, dayanamadim hemen okumaya basladim, diger kitap yarim okunmus kaldi.Hanefi Avci'nin kitabini da isten gelince, ev islerini de yapinca yani kendime ayiracak zamanim kalinca okumaya calistim, kitap zaten baya kalin. Tam sonlarina yaklastim dedim. Tunus gezisi geldi catti. Eee bu kadar kalin kitap tasinir mi bir de fazla valiz parasi mi verecegim. Neyse dedim, bu kitabi da basucuma koydum, yarim kalanlar kosesine...Tunus'a giderken hazirlik yapacak cok zaman bulamadim. Yine Migros'a gittim, soyle avuc ici kitaplari var ya, onlardan aramaya basladim, yani hem surukleyici olsun, is cikislarinda okuyabileyim hem de hafif olsun, cantamda rahat rahat tasiyabileyim. Ben de tam kitap bolumunde gezinirken, kitabin kapak resmi ilgimi cekti, iki tane uzanmis ayak goruyorsunuz. Sonra kitabi elime aldim. `Kadavra- Mary Roach`. Tabi bir de aldigi odulleri gorunce zaten almaya niyetlenmistim ama eve gider gitmez bir an once baslayabileyim diye, hemen kasada siraya girdim. Kitabin aldigi odullere/yorumlara gelince...
Amazon.com sitesi tarafından "Editörün Seçimi" ilan edildi.
NPR-Science Friday tarafından "2003'ün En İyi Kitabı" seçildi.
San Francisco Chronicle tarafından "2003'ün En İyi Kitabı" seçildi.
Entertaintment Weekly tarafından "2003'ün En İyi Kitabı" seçildi.
Las Vegas Mercury tarafından "2003'ün En İyi Kitabı" seçildi.
Seattle Times tarafından "2003'ün En İyi Kitabı" seçildi.
San Jose Mercury tarafından "2003'ün En İyi 50 Kitabından Biri" seçildi.
"Okumak büyük keyif... Harika bir kitap."-Tim Redmond - San Francisco Bay Guardian
"Roach, ölümün anlamını daha iyi kavramamıza, en azından kendi ölümümüzü anlamlı kılabilmemize yardımcı oluyor."-Steve Fiffer - Chicago Tribune
Kitapta kadavralarin araba testlerinde kullanimindan, bas nakline,ucaklarin dususunde sebeplerin sorgulanmasina kadar bir cok noktada kullanildigini ayrintili!!! ogrenme firsati buluyoruz. Hakkatten ayrintili:)Hassas biriyseniz, kitabi tavsiye etmem, ben biraz soguk kanliyim galiba, kitabi okudukca etrafimdakilere anlatiyordum,herkesin tepkisi `Yasemin sen neler okuyorsun boyle?` oluyordu.Neyse bu kitap da Tunus'dan geldim, blog mlog  dedim. Bu kitap da yarim kaldi, diger basucunda yarim bekleyen kitaplar arasina...
Simdi yarin Phuket'e gidiyorum.Eee kac saat ucak yolculugu, yarim kitapla gidilmez. Yeni bir kitap lazim. Ben de aldim. `Oteki Kralice-Philippa Gregory`. Bu kitabi da cok merak ediyorum. Offf off biri benim ruh halimi ozetlesin... Cavdar Tarlasinda Cocuklar, Halic'te Yasayan Simonlar, Kadavra ve ta daaa Oteki Prenses. Anlayan varsa beri gelsin:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.