Benim gibi yemege duskun biri icin yeni bir yere gittiginde aklina ilk gelen sorulardan biri herhalde `ne yiyecegiz`dir. Tunus’a gider gitmez hemen nerede guzel restoran var  tuyolari aldik ve kesfe basladik.
Her aksam ayni bolgede kalinca bu kesifler bir sure sonra bir yemek rituelini aldi. `Farmers Rituelleri`:)
Farmers Sousse’da yer alan bir restoran. Biraz `Gunaydin` tadinda steakhouse konseptinde bir yer. Haftada bir kac kere gidince herhalde menude yer alan butun et cesitlerini denedim diyebilirim. Sousse da kalacak kisilere de oneririm. Etin yaninda yagli kizarmis ekmek getiriyorlar.Missssssss:)
Tunus bir yandan tam bir Akdeniz ulkesi. Gittiginiz restoranlarda ahtapot, kalamar, karides urunlerinden bol miktarda bulabilirsiniz. Buralarda deniz urunleri pahalidir, salatalarda bir kac karides koysak yeter mantiginin Tunus’da olmamasi super. Hatta oyle ki bir aksam Legends diye bir restorana gittik. Artik et yemekten bikmisim ve deniz urunlu makarna soyledim. Ben ki tabakta lokma birakmam. Yedim yedim bitiremedim, makarnanin icinde o kadar ahtapot’ karides vs vardi ki onlarla doydum. Garson tabagi aldiktan sonra tekrar geldi ve yemekle ilgili bir sorun mu var diye sordu. Tabi yemegi son damlasina kadar yiyen biri olarak bu olay da benim icin tarihte ilktir. Yani anlayacaginiz deniz urunlerine doydum.
Bir aksam da bizim Asmalimescit tarafinda yer alan balik lokantalarina benzer bir yere gittik. Sofrayi resmen mezelerle donattik. Sohbet sarap yemek vs hersey gayet guzeldi. Sarap deyince Tunus’un saraplari cok lezzetliymis diye duymustum. O aksam yemekte beyaz sarap ictik. Normalde kirmizi sarabi tercih etmeme ragmen, o aksam iyi ki beyaz sarap icmisim dedim. Inanilmaz lezzetliydi.Ben de Turkiye’ye gelirken tabiri caizse bir dunya sarap aldim hediye olarak. Daha da alacaktim ama valizde nasil getiririm ya kirilirsa diye korkumdan rafta gozum kalan bir kac sarabi biraktim. Eve gelip valizi acana kadar gecen surede yasadigim korkuyu siz tahmin edin. Uc haftaligina gidiyorum diye buyuk bir valiz almistim ve icinde kiyafetlerim. Ya sise kirilirsa, ya kiyafetlerim batarsa….Off yazarken bile ayni korkuyu yasiyorum. Oyle bir sarip sarmaladim ki bir sarap sisesi bir kac tisorte sarili halde.Tabi dusunuyorum valizim havaalaninda oradan oraya atilacak, biri kesin kirilir. Sonra diyorum bu kadar strese deger mi diye… Eve gelir gelmez valizimi actim. Benim kucuk sarap cumhuriyetim yerli yerinde duruyordu.