Sayfalar

24 Kasım 2010 Çarşamba

Phuket-3.Gun-Phi Phi Adasi

Phuket'de ucuncu gun. Ve bence buyuk gun. Cunkuuuuu Phuket deyince o turkuaz-yesil renkli deniz pardon okyanus sularinin gorundugu adalara gittigimiz gun. Phi Phi Adasi. Ben gitmeden Fi Fi diye soyluyordum, yani Ingilizce oyle okunuyor ya ondan. Ama gidince ogrendik ki Pi Pi diye okunuyormus.
Sabah erkenden kalktik, yat limanina gittik. Surat motorlari ile gidiliyor. Limanda biz biraz oyalanmisiz, surat motorunda sona kalan 2 yer vardi. En ondeeeee:( Tabi  ben binmem diyemiyorum ve nasil da korkuyorum. Ben sifir risk, kontrolu seven insan.Esim de maceraperest, aksiyon adami. Tabi o bu duruma cok seviniyor. Limandan cikana kadar surat motoru ne bileyim vapur tadinda takiliyor ya... Oh oh ne guzel diyorum. Limandan cikip Andaman Denizi'nde yol almaya baslayinca, kaptan basiyor da basiyor gaza. Ben tabi iki elimle tutunmusum imkani yok birakmam modundayim. Deniz dumduz hic dalga yok ama o pata pata gidisler nasil oluyor anlamiyorum. Bir de minderler sabit degil habire kayip duruyor her harekette. Tabi ben de taktik gelistiriyorum tek elle minder duzeltmece vs. Ben bu korku isini biraz abartiyorum esasinda. Esim arkaya gotureyim orasi rahat diyor. Ama ne mumkun... Yerimden kipirdayamiyorum. Keyif degil resmen eziyet. Boyle durumlarda mubarek gozume sanki bir perde iniyor. Manzarayi falan gordugum yok. Aynisi bana motosiklette de oluyor. Yani esim motosiklette dag tepe cikarken, deniz manzarali ucurum kenarlarindan gecerken, denize bak denize diyor. Ne denizi ne deniziiiiiii! Gozum korkudan hic bir sey gormuyor. Boyle aksiyonlu durumlarda aklimda yine ayni soru `Benim burada ne isim var`.
Neyse ilk durak Maya Bay. Leonardo Di Caprio'nun Kumsal filmini cektigi guzelim zumrut rengi su ve beyaz bir kumsal. Dunyada cennet varsa burasi olabilir dedirten yer. Ama tek kotu tarafi beyaz kumsal insandan gecilmiyor. Havlunuzu koyacak yeri zor buluyorsunuz. Bir de Phuket'in her yerinde oyle cok Turk vardi ki. Bayram tatili ya... Turkler her yerde dedirtecek kadar Turk vardi. Yururken o kadar cok Turkce konusmalar duyuyorsunuz ki, sanki Turkiyedeyiz diye hissediyorsunuz. Maya Bay'de kumsalda yururken `Ereeeeennnn  oglum fazla acilma` veya `Ayyyy bu kumsal cok guzallll askicim``` gibi konusmalar o gunden yadigar:)



Tabi artik akillanmisim, Maya Bay'den hareket ettigimizde ben de surat motorunun on tarafindan arka tarafina transfer oldum. Bir sonraki durak devlet tarafindan koruma altinda olan bir yer. Burada durmuyoruz, zaten ziyarete izin verilmiyor. Anladigim kadariyla orada yasayan ozel bir kusun tukurugunun toplandigi yer. Sonra bu madde-artik nasil birseyse- kucucuk bir parcasi bile cok ama cok pahaliya satiliyormus ve onemli bir gelir kaynagiymis. Cinsel gucu arttirdigi dusunuluyormus.Neyse duydugum kadariyla boyle bir sey ama ben de daha arastirma firsati bulamadim.

Bir sonraki durak Maymun Adasi(Monkey Island) idi. Maymunlara muz verdik. Tabi bizim gibi herkes verdigi icin maymunlar da artik doymus. Muzu goren maymunun bizim pesimizde kosmasi gerekirken, elimizde muz biz maymunun pesinden kostuk resmen. Maymunlarin muzdan daha cok ilgisini ceken baska bir sey vardi. Kola. Elimizden kapali halde aliyorlar, kendileri aciyorlar, ve likir likir iciyorlar. Kola reklami gibiydi gordugumuz manzaralar.

Maymun Adasi'ndan sonra da ogle yemegimizi yemek uzere Phi phi adalarindan birine gittik. Bu ada da tsunami sirasinda cok zarar gormus ama hemen toparlamislar.
Bu adada yemegimizi yedik. Yemekten once aciklarda bir mola verdik. Snorkelle daldik. Suyun alti o kadar guzel ki. Etrafimda rengarenk baliklar. Dalgic olmaya gerek yok gormek icin, tekneden bile gozukuyor. O an dalis yapabilmeyi cok istedim. Yani suyun neredeyse ustu denilecek bolum boyle ise suyun altinda kimbilir neler vardir. Biz de aza kanaat ettik, snorkelimizi aldik. Deniz de kesfe basladik...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazımı okuduysan, yorum bırakman beni mutlu eder.